Izvorni znanstveni članak
Perspektive polaznika tečaja engleskog jezika u obrazovanju odraslih o metodama ispravljanja usmenih pogrešaka
Ena Stevović
orcid.org/0009-0000-2442-3567
; Tehnička škola Rijeka
Sažetak
Fokus ovog znanstvenog rada jesu perspektive polaznika tečaja engleskog jezika u obrazovanju odraslih o metodama ispravljanja usmenih pogrešaka. Svrha je ustvrditi kada, od strane koga, te kojim metodama polaznici žele da ih nastavnici ispravljaju. Istraživanje također razmatra koji aspekti jezika najviše podliježu ispravljanju, kao i eventualne probleme s kojima se polaznici suočavaju.
Istraživanje je provedeno među 32 polaznika tečajeva engleskog jezika u institucijama za obrazovanje odraslih u Rijeci. Podaci su prikupljeni instrumentom upitnika, te su rezultati analizirani kvalitativno i kvantitativno.
Rezultati istraživanja sugeriraju da odrasli polaznici tečaja engleskog jezika preferiraju metajezičnu povratnu informaciju te pokazuju nesklonost „preinačenju“ (recast). Ispitanici izražavaju preferenciju ispravljanja od strane nastavnika, po mogućnosti nakon što su završili govoriti. Ukazivanje na pozitivne strane izrečenog, kimanjem glave i fokusiranom povratnom informacijom je za ispitanike od velikog značaja. Finalno, ispitanici smatraju da bi njihovi nastavnici trebali biti strpljivi, davati konkretne primjere, te po potrebi primjenjivati individualni pristup uz pojašnjenja na materinjem (hrvatskom) jeziku.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; engleski jezik; metode ispravljanja grešaka; obrazovanje odraslih
Hrčak ID:
300448
URI
Datum izdavanja:
20.4.2023.
Posjeta: 837 *