Prethodno priopćenje
PREHRAMBENA NEOFOBIJA KAO DETERMINANTA PONAŠANJA POTROŠAČA U KONZUMACIJI ETNIČKE HRANE
Marina Tomić Maksan
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Kristina Deronja
; University of Zagreb, Ms programme Agribusiness and Rural Development, Faculty of Agriculture
Milna Tudor Kalit
orcid.org/0000-0001-8162-8390
; University of Zagreb, Department of Dairy Science, Faculty of Agriculture
Željka Mesić
orcid.org/0000-0002-9349-1560
; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Sažetak
Budući da se konzumacija etničke hrane pokazala kao brzo rastući prehrambeni trend, ovim se istraživanjem ispituje utjecaj prehrambene neofobije na ponašanje potrošača u konzumaciji etničke hrane. Također, cilj je bio utvrditi motive potrošača za posjet etničkom restoranu, važnost pojedinih obilježja etničke hrane u restoranima i njihove stavove prema etničkoj hrani. Istraživanje je provedeno korištenjem mrežnom anketom na uzorku 230 potrošača u Hrvatskoj. Provedene statističke analize uključuju jednovarijatnu, faktorsku i dvovarijatnu analizu (SPSS, verzija 21). Na temelju razine prehrambene neofobije identificirane su dvije grupe potrošača: prehrambeni neofili i prehrambeni neofobi. Potrošači koji su prehrambeni neofili više su motivirani za posjet restoranima koji nude etničku hranu radi kušanja novih okusa i upoznavanja novih kultura. Također, oni imaju pozitivnije stavove prema etničkoj hrani u usporedbi s potrošačima koji su prehrambeni neofobi. Ispitanici s većom razinom prehrambene neofobije smatraju podrijetlo važnijim obilježjem etničke hrane u usporedbi s onima koji imaju manju razinu prehrambene neofobije. Kako prehrambena neofobija ima utjecaj na preferencije potrošača prema etničkoj hrani u restoranima, vrlo je važna za sektor restorana koji u ponudi imaju etničku hranu i marketare etničke hrane.
Ključne riječi
prehrambena neofobija; etnička hrana; restorani; potrošači
Hrčak ID:
230540
URI
Datum izdavanja:
19.12.2019.
Posjeta: 2.287 *