Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.47960/2232-9080.2023.SI.13.90

UTJECAJ SLOŽENIH INŽENJERSKO-GEOLOŠKIH I GEOTEHNIČKIH UVJETA NA IZBOR KOMBINIRANIH MJERA SANACIJE KLIZANJA TRUPA PROMETNICE

Đenari Čerimagić ; Univerzitet u Sarajevu, Građevinski fakultet *
Mladen Kapor orcid id orcid.org/0000-0002-3177-9200 ; Univerzitet u Sarajevu, Građevinski fakultet *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 746 Kb

str. 84-92

preuzimanja: 112

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 838 Kb

str. 90-98

preuzimanja: 101

citiraj


Sažetak

U ovom radu prikazan je utjecaj složenih inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta terena na odabir kombiniranih mjera sanacije klizanja trupa magistralne ceste M5. Za determinaciju inženjersko-geoloških i geotehničkih uvjeta predmetnog lokaliteta, izvedeni su terenski i laboratorijski istražni radovi. Cesta se u prostoru klizišta nalazi na relativno visokom nasipu ispod kojeg se nalazi propust, kojim se kanalizira prirodni potok. Geološki supstrat se nalazi relativno duboko, na dubini od 7 do 8 m, a ispod kolovozne konstrukcije je nasipni materijal raznolike kvalitete što je potvrdilo saznanje kako je ovom trasom nekada prolazila željeznička pruga. Kosina ispod ceste je relativno strma i visine cca 10 m. U dnu kosine se nalazi kameni zid u lošem stanju. U osnovi koncept rješenja se svodi na izradu potporne konstrukcije koju sačinjavaju šipovi, naglavna greda i AB platno. Projektirane sanacijske mjere osigurale su stabilnost i funkcionalnost prometnice.

Ključne riječi

inženjersko-geološki i geotehnički uvjeti; klizište; istražni radovi; sanacija; bušeni šipovi

Hrčak ID:

312219

URI

https://hrcak.srce.hr/312219

Datum izdavanja:

12.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 652 *