Izlaganje sa skupa
https://doi.org/10.32862/k1.18.2.3
Portreti manjkavog učeništva: teološko promišljanje o Mateju 8,18-27
Daniel G. Oprean
; Fakultet humanističkih i društvenih znanosti „Aurel Vlaicu“, Sveučilište u Aradu, Rumunjska
Sažetak
Cilj je ovoga članka istražiti način na koji evanđelist Matej prikazuje manjkavost učeništva skiciranjem triju portreta ljudi čije je učeništvo bilo manjkavo. Usredotočit ćemo se na Matejevo evanđelje 8,18-27. Prvi portret prikazuje nadobudnog učenika, kojega Matej opisuje kao entuzijastičnu osobu koja ipak ne razumije kakav je Isus učitelj (Mt 8,19-20). Ova je osoba prikladna ilustracija prve vrste manjkavog čovjekova pokušaja da slijedi Isusa, a možemo je nazvati besplatnim učeništvom. Drugi portret pokazuje osobu koja jest učenik, no koja ipak oklijeva slijediti Isusa zato što mu nisu jasni vlastiti egzistencijalni prioriteti i ne razumije kakav je Isus učitelj (Mt 8,21-22). Ovaj portret služi nam kao korisna ilustracija druge vrste manjkavoga čovjekova pokušaja da slijedi Isusa, koju ćemo nazvati neobvezno učeništvo. Treći portret prikazuje učenike koji su pozvani, ali su ipak opisani kao oni koji se boje jer ne razumiju kakav je Isus Gospodin (Mt 8,23-27). Ovaj je portret realistična ilustracija treće vrste manjkavoga čovjekova pokušaja da slijedi Isusa, a to je učeništvo bez nevolja. Međutim, kada se susreo s ovim trima kategorijama protagonista u biblijskom tekstu, Isus je ispravio sve tri vrste manjkavog učeništva. Štoviše, Matej spaja simptome ovih triju vrsta manjkavoga učeništva s rješenjem koje nalazimo u Isusovim odgovorima kako bi primateljima – čitateljima svoga Evanđelja – pomogao razumjeti da učeništvo ima cijenu, da
iziskuje obvezu i podrazumijeva nevolje.
Ključne riječi
učeništvo; manjkavost; cijena; obvezanost; nevolje
Hrčak ID:
322614
URI
Datum izdavanja:
23.11.2024.
Posjeta: 0 *