Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.38003/zrffs.17.1

Analiza stavova i potreba nastavnika engleskog jezika u procesu poučavanja učenika s teškoćama

Dino Dumančić orcid id orcid.org/0000-0002-8287-5411 ; Sveučilište u Zadru
Javorka Milković orcid id orcid.org/0000-0002-4249-9327 ; Osnovna škola Pećine, Rijeka


Puni tekst: hrvatski pdf 407 Kb

str. 13-40

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 407 Kb

str. 13-40

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je bio ispitati iskustva i potrebe hrvatskih učitelja i nastavnika engleskoga jezika u poučavanju učenika s teškoćama. Rad se usmjerio na različite aspekte poučavanja učenika s teškoćama, kao što su poznavanje i prepoznavanje pojedinih teškoća u učenika, izvori informacija o pojedinim učenicima i njihovim teškoćama, stavovi prema inkluziji, samoprocjena vlastitih kompetencija te poznavanje i uporaba asistivnih tehnologija u nastavi. Online upitnikom pokušalo se doći do što većega broja hrvatskih učitelja i nastavnika engleskoga jezika. Ukupno 90 sudionika odgovorilo je na poziv i ispunilo anketu. Dobiveni rezultati pokazali su da sudionici imaju raznoliko iskustvo u poučavanju učenika s teškoćama. U svojemu su radu najučestalije susretali teškoće poput disgrafije, disleksije i diskalkulije. O teškoćama i potrebama učenika informacije su dobivali od stručne službe. Vlastitu kompetenciju za rad s učenicima s teškoćama većina je sudionika procijenila nedovoljnom iz različitih razloga. Primjerice, mnogi su istaknuli obrazovne programe koji ne posvećuju pozornost ovoj skupini učenika, zatim manjak dostupnih sredstava i resursa potrebnih za izvođenje nastave te još uvijek nedostatna podrška stručne službe. Uzevši u obzir trenutačno stanje u obrazovnoj praksi, hrvatski učitelji i nastavnici engleskoga jezika osvrnuli su se i na pojedina znanja i vještine za koje bi voljeli da su ih posjedovali prije nego su počeli poučavati spomenutu skupinu učenika. Među njima se primarno ističe znanje kako prilagoditi nastavni materijal i testove potrebama učenika s teškoćama, kao i poznavanje različitih teškoća. Rezultati su također pokazali da sudionici nemaju jasno definirane stavove prema inkluziji i svemu što obuhvaća. Kada je riječ o uporabi asistivnih pomagala u nastavi, rezultati su otkrili da iznimno mali broj sudionika poznaje i zaista rabi razne asistivne tehnologije kako bi učenicima s teškoćama potpomogao proces učenja engleskoga jezika.

Ključne riječi

asistivne tehnologije; inkluzivno obrazovanje; stavovi; znanja i vještine; učenici s teškoćama

Hrčak ID:

324142

URI

https://hrcak.srce.hr/324142

Datum izdavanja:

18.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *