Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.38003/zrffs.17.1
Analiza stavova i potreba nastavnika engleskog jezika u procesu poučavanja učenika s teškoćama
Dino Dumančić
orcid.org/0000-0002-8287-5411
; Sveučilište u Zadru
Javorka Milković
orcid.org/0000-0002-4249-9327
; Osnovna škola Pećine, Rijeka
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati iskustva i potrebe hrvatskih učitelja i nastavnika engleskoga jezika u poučavanju učenika s teškoćama. Rad se usmjerio na različite aspekte poučavanja učenika s teškoćama, kao što su poznavanje i prepoznavanje pojedinih teškoća u učenika, izvori informacija o pojedinim učenicima i njihovim teškoćama, stavovi prema inkluziji, samoprocjena vlastitih kompetencija te poznavanje i uporaba asistivnih tehnologija u nastavi. Online upitnikom pokušalo se doći do što većega broja hrvatskih učitelja i nastavnika engleskoga jezika. Ukupno 90 sudionika odgovorilo je na poziv i ispunilo anketu. Dobiveni rezultati pokazali su da sudionici imaju raznoliko iskustvo u poučavanju učenika s teškoćama. U svojemu su radu najučestalije susretali teškoće poput disgrafije, disleksije i diskalkulije. O teškoćama i potrebama učenika informacije su dobivali od stručne službe. Vlastitu kompetenciju za rad s učenicima s teškoćama većina je sudionika procijenila nedovoljnom iz različitih razloga. Primjerice, mnogi su istaknuli obrazovne programe koji ne posvećuju pozornost ovoj skupini učenika, zatim manjak dostupnih sredstava i resursa potrebnih za izvođenje nastave te još uvijek nedostatna podrška stručne službe. Uzevši u obzir trenutačno stanje u obrazovnoj praksi, hrvatski učitelji i nastavnici engleskoga jezika osvrnuli su se i na pojedina znanja i vještine za koje bi voljeli da su ih posjedovali prije nego su počeli poučavati spomenutu skupinu učenika. Među njima se primarno ističe znanje kako prilagoditi nastavni materijal i testove potrebama učenika s teškoćama, kao i poznavanje različitih teškoća. Rezultati su također pokazali da sudionici nemaju jasno definirane stavove prema inkluziji i svemu što obuhvaća. Kada je riječ o uporabi asistivnih pomagala u nastavi, rezultati su otkrili da iznimno mali broj sudionika poznaje i zaista rabi razne asistivne tehnologije kako bi učenicima s teškoćama potpomogao proces učenja engleskoga jezika.
Ključne riječi
asistivne tehnologije; inkluzivno obrazovanje; stavovi; znanja i vještine; učenici s teškoćama
Hrčak ID:
324142
URI
Datum izdavanja:
18.12.2024.
Posjeta: 0 *