Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

PONAŠANJA KARAKTERISTIČNA ZA ADHD

Jasna Kudek Mirošević orcid id orcid.org/0000-0001-7582-0087 ; Osnovna škola Dragutina Tadijanovića u Zagrebu, Hrvatska
Siniša Opić orcid id orcid.org/0000-0001-9800-0145 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 359 Kb

str. 167-183

preuzimanja: 10.548

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je determinirati listu rizičnih ponašanja učenika
kojima je medicinski dijagnosticiran ADHD, a uključeni su u redovnu
osnovnu školu te se školuju po individualiziranim odgojno-obrazovnim programima. Na uzorku od 45 učenika kojima je dijagnosticiran ADHD s područja osnovnih škola grada Zagreba te 45 učenika kontrolne skupine iz istih škola postavljena je hipoteza prema kojoj određena ponašanja svojstvena učenicima s ADHD nisu samo karakteristična za njih, već su to ponašanja svojstvena i
drugim učenicima. Analizom varijanci (ANOVA) izdvojeno je 12 oblika rizičnih ponašanja koja su karakteristična za učenike kojima je dijagnosticiran ADHD. Diskriminativnom analizom potvrđena je statistički značajna razlika između učenika s dijagnosticiranim ADHD-om i kontrolne skupine s obzirom na njihova ponašanja. Međutim, indikativna su ostala ponašanja za koje nije
karakteristična pripadnost jednoj od grupa: ADHD ili kontrolnoj skupini. To su ponašanja poput: zadirkiv na stolcu, nespretnost, promjena aktivnosti, pričanje na satu, gubljenje
stvari, izmišljanje događaja i sl.

Ključne riječi

ADHD; rizična ponašanja; učenici osnovne škole

Hrčak ID:

59615

URI

https://hrcak.srce.hr/59615

Datum izdavanja:

30.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 15.941 *