Politika obrazovanja i nacionalno pitanje u socijalističkoj Jugoslaviji: škole s talijanskim nastavnim jezikom u Istri i Rijeci

Autor(i)

  • Vanni D'Alessio Filozofski Fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

DOI:

https://doi.org/10.22586/csp.v49i2.46

Ključne riječi:

Rijeka; Istra; školstvo; nacionalne manjine; nacionalno pitanje; Jugoslavija

Sažetak

Rad se bavi pitanjem državne politike prema manjinama u višejezičnim sredinama te problematikom nacionalne pripadnosti i ravnodušnosti u državnoj tranziciji. Konkretno, članak analizira integraciju stanovnika koji su bili govornici talijanskoga u Hrvatsku nakon Drugoga svjetskog rata na primjeru školstva na talijanskom jeziku u socijalističkoj Jugoslaviji. Manjinske škole bile su mjesto za socijalizaciju i enkulturaciju govornika talijanskoga u Istri i Rijeci, ali i za mjerenje stupnja i vrste integracije obitelji koje su odlučile ostati živjeti u Hrvatskoj nakon pripojenja sjeveroistočnoga Jadrana Jugoslaviji u manjinsku zajednicu i državu. Tekst promišlja namjere, strategije i prakse lokalnih i središnjih vlasti te članova i institucija talijanske manjine u pravcu asimilacije, disimilacije i izolacije talijanske govorne skupine.

##submission.downloads##

Objavljeno

2017-10-02

Kako citirati

D’Alessio, V. (2017). Politika obrazovanja i nacionalno pitanje u socijalističkoj Jugoslaviji: škole s talijanskim nastavnim jezikom u Istri i Rijeci . Časopis Za Suvremenu Povijest, 49(2). https://doi.org/10.22586/csp.v49i2.46