Diplomatski sporovi oko transbalkanskih željezničkih projekata od 1900. do 1912. u kontekstu albanskoga pitanja
DOI:
https://doi.org/10.22586/csp.v51i3.9147Ključne riječi:
Austro-Ugarska; balkanski željeznički projekti; velike sile; Jadransko more; Šenđin; SrbijaSažetak
Članak donosi pogled iz diplomatskoga ugla na suparništvo i nesuglasice velikih sila i novih balkanskih država u vezi s projektima transbalkanskih željeznica. Temelji se uglavnom na arhivskoj građi diplomatske provenijencije. Od 1900. do 1912. razvio se diplomatski diskurs o balkanskim željeznicama, prije svega između Austro-Ugarske i Srbije (1906. – 1912.). Međutim, ti će projekti ostati samo na papiru zbog političkih prevrata na Balkanu od 1908. do 1912., a osobito zbog diplomatske krize koja je 1912. zavladala između Austro-Ugarske i Srbije zbog izlaska Srbije na Jadran preko albanskoga primorja.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2019 autori i časopis
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Nositelji autorskih prva su izdavač Hrvatski institut za povijest i autori. Časopis za suvremenu povijest je časopis u otvorenom pristupu. Sadržaj časopisa u cijelosti je besplatno dostupan. Korisnici smiju čitati, preuzimati, kopirati, distribuirati, tiskati, pretraživati ili stavljati poveznice na materijal te mijenjati, preoblikovati i prerađivati materijal ili ga koristiti na druge zakonite načine, sve dok odgovarajuće citiraju izvornik, sukladno Creative Commons licenci CC BY-NC. Radove objavljene u Časopisu za suvremenu povijest dozvoljeno je pohranjivati u institucijske i tematske repozitorije uz osiguravanje poveznica na web stranice časopisa i Hrčka. Časopis autorima ne naplaćuje objavu radova. Uredništvo ne odgovara za navode i gledišta iznesena u pojedinim prilozima.