Suprotni vjetrovi pušu u pramac kršćanskoga visokog obrazovanja
možemo li se popeti na visove biblijskog obrazovanja… ako ne postavimo čvrst temelj učeništva?
DOI:
https://doi.org/10.32862/k1.18.2.7Ključne riječi:
učeništvo, kršćansko vodstvo, kršćansko visoko obrazovanje, nereligiozni, bivši vjernici, misija, kršćanska kulturaSažetak
Ovaj članak istražuje izazove s kojima se suočavaju institucije kršćanskoga visokog obrazovanja, a usredotočuje se na trendove i „suprotne vjetrove“ koji prijete operativnoj održivosti. Članak tvrdi da se ove institucije nalaze u rizičnom trenutku gubitka svoje misije s obzirom na svoju ukorijenjenost u šire kulturološke pomake od biblijskoga kršćanskog učeništva. Članak koristi procjenu rizika u stilu one koju koriste brokeri s Wall Streeta te svrstava institucije u četiri kategorije na temelju broja studenata i ulaganja: uspješne, obećavajuće, inertne i posrnule. Analiza pokazuje da značajna većina kršćanskih škola spada u posrnulu ili obećavajuću kategoriju zbog čega je upitna njihova dugoročna održivost. Članak predlaže da glavni uzrok ovih izazova nije ni u pokušavanju ni u neuspjehu da se natječu sa sekularnim školama, nego u zanemarivanju učeništva koje je Krist poučavao i to najviše u crkvama iz kojih stoga dobivaju studente koji nisu dovoljno napredovali u učeništvu. Članak zagovara povratak „empirejskom učeništvu“, pri čemu je važno da predavači zaista podižu učenike. Usredotočujući se na učeništvo, kršćanske obrazovne institucije mogu povratiti svoju konkurentsku prednost i ispuniti svoju misiju stvaranja obrazovanih Kristovih učenika. Članak zaključuje kako put prema naprijed podrazumijeva stavljanje učeništva ispred pukog obrazovanja u svrhu plovidbe ususret suprotnim društvenim vjetrovima➡︎
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Kairos: Evanđeoski teološki časopis

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution 4.0 International License.