Sveučilišni studenti prve generacije iz perspektive postignuća, motivacije i integracije
Ključne riječi:
studenti prve generacije, postignuće, motivacija, integracija, visoko obrazovanjeSažetak
U ovom se radu opisuju obilježja studenata prve generacije iz perspektive postignuća, društvene integracije i motivacije. U znanstvenoj literaturi navode se posebne okolnosti s kojima se susreću studenti preddiplomskih studija te se upozorava na to da su prepreke na koje oni nailaze sustavne. U ovoj je analizi upotrijebljena baza podataka koja sadržava podatke s velikog istraživačkog sveučilišta u Mađarskoj (2019., N = 810). Empirijski rezultati ne pokazuju da studenti prve generacije ostvaruju niža postignuća. Međutim, skloni su posebnim obrascima kad je riječ o motivaciji za visoko obrazovanje. Usporedba stavova između studenata prve generacije i studenata čiji su roditelji visokoobrazovani pokazuje da u prvoj skupini nedostaje raznolikosti kad je riječ o društvenoj integraciji među kolegama na sveučilištu. Naposljetku, rezultati modela linearne regresije pokazuju da studenti čiji su roditelji visokoobrazovani imaju određene prednosti. Na temelju tih rezultata mogu se objasniti određena obilježja studenata preddiplomskih studija iz obitelji u kojima je jedan roditelj visokoobrazovan, a drugi nije. Čini se da su ti studenti sličniji studentima prve generacije nego studentima čiji su roditelji visokoobrazovani. Naposljetku, rezultati ovog istraživanja pridonose dubljem razumijevanju veza jer se u njima utvrđuju elementi prepreka na koje nailaze studenti prve generacije (ponajprije kad je riječ o poznavanju stranih jezika) i zaključku da je učinkovitost studenata na složen način isprepletena sa sociodemografskim i institucionalnim čimbenicima te s motivacijom. Ti rezultati upućuju na to da sustav visokog obrazovanja i nakon masifikacije sadržava prikrivene nejednakosti.
##submission.downloads##
Objavljeno
Kako citirati
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2022 Veronika Bocsi, Fényes Hajnalka, Gabriella Pusztai
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Autori priloga objavljenih u časopisu zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Pristankom na objavljivanje autori daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom obliku.
Revija za sociologiju je časopis otvorenoga pristupa. U skladu s definicijom otvorenog pristupa BOAI-a, korisnicima je pristup cjelokupnom sadržaju slobodan i besplatan. Korisnici mogu čitati, pohranjivati, kopirati, distribuirati, ispisivati, pretraživati i vezivati cijele tekstove članaka u ovom časopisu ne tražeći prethodno dopuštenje izdavača ili autora. Revija za sociologiju primjenjuje CC BY licencu.