Sveučilišni studenti prve generacije iz perspektive postignuća, motivacije i integracije

Autor(i)

  • Veronika Bocsi Fakultet za obrazovanje djece i osoba s posebnim potrebama, Sveučilište u Debrecenu, Mađarska https://orcid.org/0000-0002-6211-3284
  • Fényes Hajnalka Fakultet humanističkih znanosti, Sveučilište u Debrecenu, Mađarska
  • Gabriella Pusztai Faculty of Humanities, University of Debrecen, Hungary https://orcid.org/0000-0002-6682-9300

Ključne riječi:

studenti prve generacije, postignuće, motivacija, integracija, visoko obrazovanje

Sažetak

U ovom se radu opisuju obilježja studenata prve generacije iz perspektive postignuća, društvene integracije i motivacije. U znanstvenoj literaturi navode se posebne okolnosti s kojima se susreću studenti preddiplomskih studija te se upozorava na to da su prepreke na koje oni nailaze sustavne. U ovoj je analizi upotrijebljena baza podataka koja sadržava podatke s velikog istraživačkog sveučilišta u Mađarskoj (2019., N = 810). Empirijski rezultati ne pokazuju da studenti prve generacije ostvaruju niža postignuća. Međutim, skloni su posebnim obrascima kad je riječ o motivaciji za visoko obrazovanje. Usporedba stavova između studenata prve generacije i studenata čiji su roditelji visokoobrazovani pokazuje da u prvoj skupini nedostaje raznolikosti kad je riječ o društvenoj integraciji među kolegama na sveučilištu. Naposljetku, rezultati modela linearne regresije pokazuju da studenti čiji su roditelji visokoobrazovani imaju određene prednosti. Na temelju tih rezultata mogu se objasniti određena obilježja studenata preddiplomskih studija iz obitelji u kojima je jedan roditelj visokoobrazovan, a drugi nije. Čini se da su ti studenti sličniji studentima prve generacije nego studentima čiji su roditelji visokoobrazovani. Naposljetku, rezultati ovog istraživanja pridonose dubljem razumijevanju veza jer se u njima utvrđuju elementi prepreka na koje nailaze studenti prve generacije (ponajprije kad je riječ o poznavanju stranih jezika) i zaključku da je učinkovitost studenata na složen način isprepletena sa sociodemografskim i institucionalnim čimbenicima te s motivacijom. Ti rezultati upućuju na to da sustav visokog obrazovanja i nakon masifikacije sadržava prikrivene nejednakosti.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-04-30

Kako citirati

Bocsi, V., Fényes, H. i Pusztai, G. (2022) „Sveučilišni studenti prve generacije iz perspektive postignuća, motivacije i integracije“, Revija za sociologiju, 52(1), str. 61–85. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/rzs/article/view/15846 (Pristupljeno: 24studeni2024).

Broj časopisa

Rubrika

Znanstveni radovi (izvorni i pregledni)