Uređenje doma, estetika i identitet: Istraživanje značenja u kulturi stanovanja

Autor(i)

Ključne riječi:

uređenje doma, kulturni kapital, estetika, identitet, potrošnja

Sažetak

Duboko ukorijenjen u osobnom i društvenom identitetu, dom je u posljednja dva desetljeća postao sve dinamičnije područje istraživanja unutar društvenih i humanističkih znanosti. Koncept doma često služi kao platforma za razumijevanje složenih društvenih odnosa između pojedinaca i grupa te otkriva značenja koja proizlaze iz interakcije s
materijalnom kulturom. U ovom radu koristimo podatke dobivene metodom intervjua kako bismo saznali koliko naši ispitanici – mlađi sredovječni stručnjaci srednje klase – cijene estetsku dimenziju svog doma i koja joj značenja pridaju. Analiza narativa o estetici, ukusu i procesima povezanim s donošenjem odluka omogućila je uvid u to kako su određeni stavovi povezani s različitim dimenzijama identiteta naših sudionika. Rezultati su pokazali da je kroz oblikovanje vizualnog identiteta prostora moguće artikulirati različite aspekte osobnih i kolektivnih identiteta. Iako dobiveni podaci pokazuju kako ukus i stav prema estetici funkcioniraju kao naslijeđeni kulturni kapital, također otkrivaju kako drugi kulturni utjecaji u složenom postmodernom potrošačkom kontekstu oblikuju stavove i ukuse izvan izravno naslijeđenih vrijednosti.

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-12-20

Kako citirati

Krnić, R. i Ursić, S. (2024) „Uređenje doma, estetika i identitet: Istraživanje značenja u kulturi stanovanja“, Revija za sociologiju, 54(2). Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/rzs/article/view/29240 (Pristupljeno: 30prosinac2024).

Broj časopisa

Rubrika

Znanstveni radovi (izvorni i pregledni)