Kad je izborna kampanja dobra?

Prosudba na primjeru hrvatskih izbora za Europski parlament 2019. godine

Autor(i)

  • Predrag Haramija Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb, Hrvatska

Ključne riječi:

političke stranke, izborna kampanja, izbori za Europski parlament, posljedice, etika

Sažetak

U radu se traži odgovor na pitanje kad je izborna kampanja dobra u etičkom smislu i kad je dobra u smislu uspješnosti rezultata koje je ostvarila. Istražuju se mogući kriteriji prosudbe te nalazi da izborna kampanja može biti dobra u etičkom smislu ako se vodi načelom istine i nastoji potaknuti dobar odaziv birača na izbore te da može biti dobra u smislu uspješnosti ako uz umjerene troškove donese rast rejtinga u anketama i veći broj glasova nego na prijašnjim izborima. Primijenivši navedene kriterije na kampanje političkih stranaka u hrvatskim izborima za Europski parlament 2019. spoznaje se da kampanja većine stranaka u etičkom smislu nije bila dobra, a u smislu uspješnosti ističu se samo dvije i to uoči izbora nastale stranke.

##submission.downloads##

Objavljeno

2021-05-04

Broj časopisa

Rubrika

Prethodno priopćenje