Narav i organizacija rada na srednjovjekovnim sveučilištima 12. i 13. stoljeća
Ključne riječi:
srednjovjekovna sveučilišta, prosjački redovi, svećenstvo, Carstvo, skolastika, filozofija, teologija, aristotelizam, disputatio, srednjovjekovni latinski jezikSažetak
Članak donosi prikaz nastanka, razvoja, uloge i organizacije rada na srednjovjekovnim sveučilištima 12. i 13. stoljeća, kao i kratak prikaz događanja koja su se usporedno odvijala i koja su obilježila to razdoblje u povijesti zapadne kulture. Nastanak prosjačkih redova, Četvrti lateranski koncil i novo razdoblje u pastoralnom životu Crkve, prodor grčke (otkriće Aristotela), arapske i židovske filozofske literature, pobjeda papinstva u borbi između svećenstva i Carstva, materijalni prosperitet, ponovno uzdizanje gradova, veća pokretljivost stanovništva, okolnosti su pod kojima i obrazovanje mijenja obilježja, pronalazi novi oblik i postepeno primjeren izraz u sustavu fakulteta i sveučilišta, u čijem središtu se nalazi studij teologije.Članak donosi prikaz nastanka, razvoja, uloge i organizacije rada na srednjovjekovnim sveučilištima 12. i 13. stoljeća, kao i kratak prikaz događanja koja su se usporedno odvijala i koja su obilježila to razdoblje u povijesti zapadne kulture. Nastanak prosjačkih redova, Četvrti lateranski koncil i novo razdoblje u pastoralnom životu Crkve, prodor grčke (otkriće Aristotela), arapske i židovske filozofske literature, pobjeda papinstva u borbi između svećenstva i Carstva, materijalni prosperitet, ponovno uzdizanje gradova, veća pokretljivost stanovništva, okolnosti su pod kojima i obrazovanje mijenja obilježja, pronalazi novi oblik i postepeno primjeren izraz u sustavu fakulteta i sveučilišta, u čijem središtu se nalazi studij teologije.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Jednom prihvaćeni članak obvezuje autora da ga ne smije objaviti drugdje bez dozvole uredništva, a i tada samo uz bilješku da je objavljen prvi put u Obnovljenom životu. Uredništvo će obavijestiti autora o prihvaćanju ili neprihvaćanju članka za objavljivanje.
Članci objavljeni u časopisu se, uz prikladno navođenje izvora, smiju besplatno koristiti u obrazovne i druge nekomercijalne svrhe.