Pregledni rad
OBRAZOVANJE NASTAVNIKA I UČITELJA U EUROPSKOM KONCEPTU KVALITETE OBRAZOVANJA ZASNOVANOM NA KOMPETENCIJAMA
Vlasta Sucevic
; Pedagoški fakultet, Sombor, Srbija
Stanko Cvjetičanin
; Pedagoški fakultet, Sombor, Srbija
Marija Sakač
; Pedagoški fakultet, Sombor, Srbja
Sažetak
obrazovanje nastavnika i učitelja; kompetencije; kvaliteta obrazovanja;
cjeloživotno učenje,;moral i motivacija
Ključne riječi
Stručne kompetencije učitelja imaju veliki značaj za svaku državu jer se na radu prosvjetnih radnika temelje osnovna znanja; navike i umijeća djece. Razvoj kompetencijske aktivnosti nastaje kao rezultat rada na studijima; koji je planiran utvrđenim kurikulom na fakultetima. Fakulteti i kasnije; svojim ustrojenim radom; mogu utjecati na stjecanje kompetencija; koje se usklađuju prema karakteristikama odgojno-obrazovnog stupnja. Od nastavnika; kao noseće profesije obrazovanja; traži se otvorenost prema promjenama u paradigmama obrazovanja; ciljevima; oblicima; sadržajima i metodama nastave i učenja; znanstvenim spoznajama. Profesionalizam kao nova kompetencija učitelja i nastavnika stavlja pred njih potpuno novu koncepciju zadataka usmjerenih cjeloživotnom obrazovanju nastavnog kadra; ali i učenika. Pristup prema obrazovanju nastavnika zasnovanom na kompetencijama ima svoju vrijednost kao dio početnog osposobljavanja. Nastavnicima je korisno usvojiti specifične vještine koje su potrebne u učionici. Suvremene obrazovne tendencije u svijetu usmjerene su cjeloživotnom učenju jer je osnovna namjera obrazovanja u 21. stoljeću stvaranje društva znanja. Obrazovanje predstavlja temelj napretka i zato su brojne studije; monografije i dokumenti; posebno u EU; usmjereni daljnjim ciljevima obrazovne politike u sljedećem razdoblju. U radu se daje osvrt na razvoj profesionalnih kompetencija obrazovanjem nastavnika i učitelja u duhu europskog koncepta obrazovanja
Hrčak ID:
71621
URI
Datum izdavanja:
10.6.2011.
Posjeta: 8.365 *