Prethodno priopćenje
Upravljanje vremenom – nova religija našeg doba: "Time" u Angloameričkoj kulturi nasuprot "vrijeme" u hrvatskoj kulturi
Ksenija Juretić
Sažetak
Istraživanja o upravljanju vremenom u sklopu projekta «Management u poduzetničkoj ekonomiji» temelje se na kognitivnoj lingvistici i kulturalnoj dimenziji vremena u međunarodnom poslovanju. Prema načinu konceptualizacije i odnosu prema vremenu, kulture se mogu podijeliti na mono-kronološke (M-time) i poli-kronološke (P-time). Najreprezentativniji predstavnici M-time kulture su SAD, koji ističu vrijednost rasporeda, preciznog vremena i hitrost. P-time kulture, među kojima je i Hrvatska, više su orijentirane na ljude a manje na točnost i sat. Dosadašnji rezultati istraživanja potvrđuju da naša konceptualizacija vremena - na podsvjesnoj razini – uvelike utječe na naš život i upućuju na primjenjivosti i korisnost teorija upravljanja vremenom u nastavi engleskog poslovnog jezika u Hrvatskoj, gdje ‘učiniti nešto na vrijeme’ ne znači isto što i za Amerikance.
Ključne riječi
Vrijeme; upravljanje vremenom; konceptualizacija vremena; kognitivna lingvistika; mono-kronološka kultura ( M-time kultura); poli-kronološka kultura
Hrčak ID:
7118
URI
Datum izdavanja:
16.11.2004.
Posjeta: 6.297 *