Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Upravljanje vremenom – nova religija našeg doba: "Time" u Angloameričkoj kulturi nasuprot "vrijeme" u hrvatskoj kulturi

Ksenija Juretić


Puni tekst: engleski pdf 124 Kb

str. 53-68

preuzimanja: 3.712

citiraj


Sažetak

Istraživanja o upravljanju vremenom u sklopu projekta «Management u poduzetničkoj ekonomiji» temelje se na kognitivnoj lingvistici i kulturalnoj dimenziji vremena u međunarodnom poslovanju. Prema načinu konceptualizacije i odnosu prema vremenu, kulture se mogu podijeliti na mono-kronološke (M-time) i poli-kronološke (P-time). Najreprezentativniji predstavnici M-time kulture su SAD, koji ističu vrijednost rasporeda, preciznog vremena i hitrost. P-time kulture, među kojima je i Hrvatska, više su orijentirane na ljude a manje na točnost i sat. Dosadašnji rezultati istraživanja potvrđuju da naša konceptualizacija vremena - na podsvjesnoj razini – uvelike utječe na naš život i upućuju na primjenjivosti i korisnost teorija upravljanja vremenom u nastavi engleskog poslovnog jezika u Hrvatskoj, gdje ‘učiniti nešto na vrijeme’ ne znači isto što i za Amerikance.

Ključne riječi

Vrijeme; upravljanje vremenom; konceptualizacija vremena; kognitivna lingvistika; mono-kronološka kultura ( M-time kultura); poli-kronološka kultura

Hrčak ID:

7118

URI

https://hrcak.srce.hr/7118

Datum izdavanja:

16.11.2004.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.297 *