Informatologia, Vol. 44 No. 3, 2011.
Izvorni znanstveni članak
TRANSFORMACIJA TRADICIONALNIH MEDIJSKIH TRŽIŠTA U LOKALNOM OKRUŽENJU
Suzana Žilič Fišer
; Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, University of Maribor, Maribor, Slovenia
Sažetak
Nove medijske platforme su utjecale na praksu tradicionalnih medija u lokalnim sredinama. Novi mediji su stvorili nove mogućnosti za novinske organizacije da sudjeluju u jedinstvenom pripovijedanju iskustava i novoj praksi angažmana publike u globalnoj, nacionalnoj, regionalnoj i lokalnim sredinama. Mnoga zbivanja su izazvala pitanja, kao što su: Hoće li nove medijske platforme zamijeniti tradicionalne medije? Ovaj rad temelji se na anketi studenata u Sloveniji o ulozi novih medija i istraživanju o korištenju novih medija u lokalnoj izbornoj kampanji u 2010. Empirijska analiza koja je podijeljena u dva dijela je temelj za zaključke. U prvom dijelu smo analizirali korištenje različitih medija kod mlađe generacije. U drugom dijelu analize dobivamo informacije o korištenju novih medija u kampanji kandidata na lokalnim izborima u općini Maribor. Empirijski podaci podržavaju hipotezu rada. Prvo, tradicionalni mediji zahtijevaju velike transformacije, ali ne mogu se zamijeniti potpuno novim medijima. U radu će se raspravljati o ulozi medija, osobito televizije kao glavnog tradicionalnog medija. Drugo, medijska publika vrednuje medije prema vjerodostojnosti i kvaliteti informacija. Prema rezultatima istraživanja među mladom generacijom i prema kratkim pregledom kampanje lokalnih izbora u radu se otvara rasprava o utjecaju tradicionalnih i novih medija.
Istraživanje današnjih web stranica i digitalne inicijative pokazuje da je tradicionalna televizijska praksa danas ugrađena u razne web i digitalne medijske inicijative lokalne medijske industrije. Budućnost zahtijeva uključivanje tradicionalnih medija u nove platforme, no glavna paradigma za profesionalne standarde treba ostati ista. Budućnost tradicionalnih i novih platformi ovisi o njihovoj sposobnosti da zadovolje vjerodostojnost i etičke standarde!
Ključne riječi
novi mediji; tradicionalni mediji; televizija; lokalni izbori; vjerodostojnost
Hrčak ID:
72600
URI
Datum izdavanja:
26.9.2011.
Posjeta: 3.583 *