Prethodno priopćenje
Polazište i pristup pjevanju u općeobrazovnoj školi
Sabina Vidulin-Orbanić
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Odjel za glazbu, Odsjek glazbene pedagogije, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Veronika Terzić
; Studentica I. godine diplomskog studija Glazbene pedagogije, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Sažetak
Glazba je sastavni dio čovjekova života, najstarije odgojno-obrazovno područje i oduvijek je imala značajnu ulogu u odgoju i obrazovanju. S obzirom na to da je pjevanje najprirodnija i najlakša aktivnost te da nije potrebno ciljano glazbeno obrazovanje, postaje jasno zašto je u školi pjevanje bilo dugo prisutno kao jedina glazbeno-nastavna aktivnost ili najzastupljenija aktivnost. Budući da se danas, u suvremenoj glazbenoj nastavi, provode samo dvije aktivnosti, nakon slušanja, pjevanje je najčešće izvođena aktivnost.
Pjevanje kao važan čimbenik nastave glazbene kulture znatno pridonosi razvoju glazbenih sposobnosti učenika: glazbenog sluha, osjećaja za ritam i glazbenog pamćenja. U razredu treba težiti lijepom pjevanju, odnosno, postići lijepo, izražajno pjevanje, jasnu artikulaciju, razumijevanje teksta te ostvariti adekvatnu glazbenu interpretaciju.
U našem istraživanju, prema analiziranim udžbenicima za glazbenu kulturu od četvrtog do osmog razreda, nailazimo na velik broj pjesama, čak 295; najviše pjesama sadrže udžbenici za peti razred, u najvećem broju su iz Hrvatske; tonalitet C dur, četveročetvrtinska mjera.
Ključne riječi
glazba; glazbena kultura; otvoreni model; pjevanje u razredu; udžbenici
Hrčak ID:
82321
URI
Datum izdavanja:
29.3.2012.
Posjeta: 3.899 *