Prethodno priopćenje
Kvaliteta hrvatskog obrazovanja
Nikola Pastuović
orcid.org/0000-0002-7385-5988
; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U radu se problematizira odnos između koncepata društva znanja i kvalitete obrazovanja. Kvaliteta obrazovanja se operacionalizira kao kvaliteta obrazovnih ishoda. Pokazatelji kvalitete nacionalnog osnovnoškolskog sustava su: nacionalni prosjek obrazovnih postignuća na skalama prirodoslovne, matematičke i čitalačke pismenosti, veličina razlika u školskim prosjecima na skalama pismenosti unutar zemlje te veličina povezanosti obiteljske sredine s nacionalnim prosjekom, međuškolskim razlikama i individualnim razlikama u postignućima unutar škola. Prikazani su i interpretirani rezultati što su ih postigli petnaestogodišnji učenici hrvatskih škola u međunarodnom istraživanju kvalitete obrazovanja 2006. godine (PISA, 2006.).
Ključne riječi
društvo znanja; kvaliteta obrazovanja; socijalni kapital; kulturni kapital; obiteljska sredina
Hrčak ID:
82823
URI
Datum izdavanja:
15.10.2009.
Posjeta: 3.420 *