Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Kvaliteta hrvatskog obrazovanja

Nikola Pastuović orcid id orcid.org/0000-0002-7385-5988 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 146 Kb

str. 320-340

preuzimanja: 1.230

citiraj


Sažetak

U radu se problematizira odnos između koncepata društva znanja i kvalitete obrazovanja. Kvaliteta obrazovanja se operacionalizira kao kvaliteta obrazovnih ishoda. Pokazatelji kvalitete nacionalnog osnovnoškolskog sustava su: nacionalni prosjek obrazovnih postignuća na skalama prirodoslovne, matematičke i čitalačke pismenosti, veličina razlika u školskim prosjecima na skalama pismenosti unutar zemlje te veličina povezanosti obiteljske sredine s nacionalnim prosjekom, međuškolskim razlikama i individualnim razlikama u postignućima unutar škola. Prikazani su i interpretirani rezultati što su ih postigli petnaestogodišnji učenici hrvatskih škola u međunarodnom istraživanju kvalitete obrazovanja 2006. godine (PISA, 2006.).

Ključne riječi

društvo znanja; kvaliteta obrazovanja; socijalni kapital; kulturni kapital; obiteljska sredina

Hrčak ID:

82823

URI

https://hrcak.srce.hr/82823

Datum izdavanja:

15.10.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.420 *