Izvorni znanstveni članak
Senzorna integracija u radu s učenicima s autizmom
Dragana Mamić
; Centar za autizam, Zagreb
Rea Fulgosi Masnjak
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Ljiljana Pintarić Mlinar
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je procijeniti senzornu integraciju u učenika s autizmom. Ispitan je uzorak od 27 korisnika, oba spola osnovnoškolske dobi iz Centra za autizam u Zagrebu.
U radu je primijenjen Sustav za procjenu i utvrđivanje disfunkcije senzorne integracije, Viola, 2002., (prijevod i adaptacija pripremljena za standardizaciju, Fulgosi- Masnjak, Osmančević, Lang, 2004.) u dvije vremenske točke (inicijalno i finalno).
Zbog utvrđenih poteškoća senzorne integracije za svakoga je ispitanika izrađen individualizirani program poticanja senzorne integracije koji su, osim voditelja programa, provodili i edukacijski rehabilitatori tijekom cijele školske godine. Dobivene su statistički značajne razlike između inicijalnih i finalnih rezultata, što govori u prilog učinkovitosti primijenjenih individualiziranih programa poticanja senzorne integracije u učenika s autizmom.
Ključne riječi
senzorna integracija; disfunkcija senzorne integracije; učenici s autizmom; individualizirani programi poticanja
Hrčak ID:
82837
URI
Datum izdavanja:
15.1.2010.
Posjeta: 12.544 *