Izvorni znanstveni članak
Uključenost osoba s intelektualnim teškoćama u život lokalne zajednice
Suzana Vrh
; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Zdravka Leutar
orcid.org/0000-0001-9902-507X
; Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet, Studijski centar socijalnog rada, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razinu uključenosti osoba s intelektualnim teškoćama u život lokalne zajednice. U radu se analiziraju rezultati provedenog istraživanja u kojem je sudjelovalo 163 ispitanika (M= 85; F= 77). Najveći broj ispitanika (N=101) je u dobi do 35 godina života i čini 62,3% ukupno ispitane populacije. Ispitujući školovanje ispitanika, najveći broj osoba, 37,9%, pohađalo je školu po posebnom programu. Također, njih 53,8% (N= 86) živi u urbanim sredinama. Prigodni uzorak sačinjavali su ispitanici iz cijele Hrvatske. Za potrebe ovog istraživanja korišten je upitnik koji je konstruiran u svrhu potrebe projekta »Socijalni položaj osoba s invaliditetom u Republici Hrvatskoj« koji je provodio Studijski centar socijalnog rada za potrebe Ministarstva obitelji, branitelja i međugeneracijske solidarnosti. Istraživana je povezanost uključenosti osoba s intelektualnim teškoćama s podržavajućom/ nepodržavajućom okolinom te s nekim faktorima podrške u kriznim situacijama. Rezultati istraživanja su pokazali nepostojanje statistički značajne povezanosti uključenosti u zajednicu s podržavajućom/nepodržavajućom okolinom te je, s druge strane, pronađena statistički značajna povezanost uključenosti u zajednicu i faktora podrške u kriznim situacijama.
Ključne riječi
socijalna uključenost; osobe s intelektualnim teškoćama; socijalni model
Hrčak ID:
87797
URI
Datum izdavanja:
5.11.2012.
Posjeta: 3.715 *