Prethodno priopćenje
Mišljenje potrošača o utjecaju dobrobiti životinja pri klaoničkoj obradi na kvalitetu mesa
Davorin Mijatović
Tomislav Mikuš
; Sveučilište u Zagrebu, Veterinarski fakultet, Zavod za higijenu, tehnologiju i sigurnost hrane, Heinzelova 55, Zagreb
Bela Njari
; Sveučilište u Zagrebu, Veterinarski fakultet, Zavod za higijenu, tehnologiju i sigurnost hrane, Heinzelova 55, Zagreb
Željka Cvrtila Fleck
; Sveučilište u Zagrebu, Veterinarski fakultet, Zavod za higijenu, tehnologiju i sigurnost hrane, Heinzelova 55, Zagreb
Lidija Kozačinski
; Sveučilište u Zagrebu, Veterinarski fakultet, Zavod za higijenu, tehnologiju i sigurnost hrane, Heinzelova 55, Zagreb
Željka Mesić
; Sveučilište u Zagrebu, Agronomski fakultet, Zavod za marketing u poljoprivredi, SVetošimunska 25, Zagreb
Sažetak
Sažetak
Posljednjih godina potrošači su sve više zainteresirani za način i postupke proizvodnje hrane, žele znati porijeklo mesa koje kupuju i
prema tome odabiru što će kupiti. Potrošače zanima je li se sa životinjama postupalo u skladu s dobrobiti tijekom uzgoja, transporta
i klaoničke obrade te sve više zahtijevaju da se pri tome koriste humane metode. Anketno ispitivanje provedeno je u razdoblju od listopada
do prosinca 2011. godine na uzorku od 187 slučajno odabranih ispitanika s područja Sisačko-moslavačke županije, županije
Grada Zagreba i Zagrebačke županije. U istraživanju je sudjelovalo 45,5% muških i 54,5% ženskih ispitanika. Slično do sada provedenim
istraživanjima u Hrvatskoj, ali i većinskom mišljenju koje prevladava u EU, velika većina ispitanika u ovom istraživanju navodi
visoku brigu o dobrobiti životinja. No, unatoč brizi,većina njih ne uzima u obzir dobrobit životinja kada kupuje meso. Veličina uzorka
i postupak uzorkovanja u ovom istraživanju omogućavaju donošenje nekih zaključaka o hrvatskim potrošačima mesa i njihovim
stavovima o dobrobiti životinja, no svakako je potrebno ova istraživanja ponoviti na većem uzorku i distribuciji ispitanika kroz sve
regije Republike Hrvatske.
Ključne riječi
dobrobit životinja; kvaliteta mesa; potrošači; anketa
Hrčak ID:
89902
URI
Datum izdavanja:
15.8.2012.
Posjeta: 2.937 *