Informatologia, Vol. 45 No. 4, 2012.
Prethodno priopćenje
ANALIZA KNJIŽNIČNOGA POSLOVANJA PRIMJENOM TEORIJE REDOVA ČEKANJA
Mandi Orlić
; Tehničko veleučilište, Zagreb, Hrvatska
Marija Marinović
; Odjel za informatiku, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Uvođenjem informacijske tehnologije u poslovanje, knjižnice su osuvremenile način rada i pružanje svojih usluga, omogućile su korisnicima kvalitetniji i brži pristup izvorima informacija i
znanja. Međutim, na stalno prisutan problem, problem čekanja, proteklih je godina, imajući važnu ulogu u njegovu rješavanju, ukazala teorija redova čekanja. Budući da se knjižnično poslovanje definira kao sustav masovnog opsluživanja primijenili smo teoriju redova čekanja, kako bismo utvrdili, iskorištenost uslužnoga mjesta u
procesu opsluživanja knjižnice i vrijeme čekanja za dobivanje usluge. Izveli smo i opće relacije za određivanje optimalnog broja potrebne knjižnične građe i predviđanja njegove cirkulacije.
Ključne riječi
knjižnično poslovanje; teorija redova čekanja; korisnici
Hrčak ID:
94308
URI
Datum izdavanja:
26.12.2012.
Posjeta: 2.540 *