Prethodno priopćenje
OSNAŽIVANJE ULOGE BUDUĆIH ODGAJATELJA U OČUVANJU MENTALNOG ZDRAVLJA PREDŠKOLSKE DJECE: PROMJENE STUDIJSKOG PROGRAMA
Sanja Tatalović Vorkapić
; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Nataša Vlah
; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Lidija Vujičić
; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
Osnovni cilj unaprjeđenja studijskih programa jest nastojanje da se osigura razvoj
svih onih kompetencija koje su potrebne za adekvatno profesionalno djelovanje i razvoj. Studijski
program Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta u Rijeci
uključuje izborni kolegij Razvojna psihopatologija, a on se prvi put izvodio u akademskoj
2010./2011. godini. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove budućih odgajatelja o njihovoj
ulozi u očuvanje mentalnog zdravlja djece te o svrsishodnosti odslušanog kolegija u
tom kontekstu.
U istraživanju su sudjelovala 32 studenta (2 muškog i 30 ženskog spola) prosječne dobi od 22
godine. Primijenjena je anketa od 15 pitanja zatvorenog tipa. Sudjelovanje u anketi bilo je
dobrovoljno i anonimno, a popunjavanje je trajalo 5 minuta.
Rezultati ankete potvrdili su hipotezu o korisnosti i adekvatnosti novog kolegija pri oblikovanju
kompetencija koje su budućim odgajateljima potrebne za očuvanje mentalnog
zdravlja djece. Općenito, sve su procjene visoke i vrlo visoke, što ukazuje na sljedeće: a) da
su budući odgajatelji visoko senzibilizirani na svoju preventivnu ulogu po pitanju ranog
uočavanja i prepoznavanja rizičnih ponašanja kod djece predškolske dobi; b) da smatraju
kako su njihove kompetencije pri očuvanju mentalnog zdravlja djece osnažene; c) te da im je
u tome značajno pomogao upravo kolegij Razvojna psihopatologija.
Ključne riječi
očuvanje mentalnog zdravlja djece; razvojna psihopatologija; studijski program; uloga odgajatelja
Hrčak ID:
95248
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 4.425 *