Prethodno priopćenje
ULOGA ORGANIZIRANIH AKTIVNOSTI U KULTURNOM ŽIVOTU UČENIKA
Petra Pejić Papak
; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sabina Vidulin-Orbanić
; Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Pula, Hrvatska
Anita Rončević
; Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sažetak
U ovom radu analiziran je pojam kulture kao složena i višeznačna cjelina. Predmet
istraživanja bio je usmjeren na posjete učenika kulturnim ustanovama (kazalište, muzeji, galerije,
knjižnice, kino) te njihovo uključivanje u programe koje te ustanove nude. 343 učenika
osnovnoškolske dobi odgovorima je iskazalo mjeru učestalosti posjeta kulturnim ustanovama
iz koje je vidljivo da najčešće posjećuju knjižnicu (63 % učenika više od 10 puta godišnje),
dok su posjete galeriji rijetke (61% učenika nikada nije bilo u galeriji), i to isključivo među
učenicima koji polaze likovne aktivnosti. Utvrđeno je da školski prijatelji (24,8%) i roditelji
(22,7%) svojim informacijama najčešće utječu na uključivanje ostalih učenika u kulturne
aktivnosti. Ukazuje se na pridavanje značaja daljnjem pružanju podrške školama (39% učenika
izjavilo je da najčešće posjećuje kulturne ustanove sa školom) kako bi utjecale na posjete
učenika kulturnim ustanovama. Zaključuje se da posebnu pozornost treba posvetiti organizaciji
i planiranju aktivnosti te programskih sadržaja kako bi se zadovoljili i proširili kulturni
interesi djece. To se može postići obogaćivanjem sadržajne ponude kulturnih zbivanja unutar
kulturnih ustanova, pružanjem pravovremenih i korisnih informacija o aktivnostima i zbivanjima
(uz učestaliju promidžbu putem medija jer, prema procjeni ispitanika, ona izostaje) te
profesionalnom organizacijom i provedbom aktivnosti.
Ključne riječi
kultura; kulturne aktivnosti; kulturne ustanove; slobodno vrijeme; učenici
Hrčak ID:
95251
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 3.660 *