Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Transpismenost kao novi istraživački vidik za medijsku i informacijsku pismenost

Divina Frau-Meigs ; Sveučilište Sorbonne Nouvelle, Francuska


Puni tekst: engleski pdf 261 Kb

str. 14-26

preuzimanja: 1.560

citiraj


Sažetak

Medijska i informacijska pismenost predstavljaju koncepte koji su valjani, ali koji su zastarjeli. Odnose se na modernističko doba s vrlo specifičnim linearnim pogledom na medije. U virtualno doba koje je karakteristično po davanju prvenstva online razmjeni sadržaja nad offline razmjenom dolazi do porasta sadržaja koji su prikupili korisnici te do novih strategija u tradicionalnim i novim medijima.
Aktivnosti opismenjavanja postaju sve složenije, kao i potrebne kompetencije polaznika te očekivanja od korisnika i učenika. Ovaj rad razmatra transpismenost (transliteracy) kao način za iskorištavanje potencijalnih prednosti i umanjivanje rizika ‘informacijskog društva’. Prije svega autorica je ispitala novi
kontekst medijske i informacijske pismenosti te je definirala transpismenost. Na kraju su pregledana istraživačka pitanja i područja te je dano nekoliko prijedloga.

Ključne riječi

informacijska pismenost; informacijsko društvo; medijska pismenost; transpismenost

Hrčak ID:

96345

URI

https://hrcak.srce.hr/96345

Datum izdavanja:

17.12.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.256 *