Medijske studije, Vol. 3 No. 6, 2012.
Pregledni rad
Mjerenje medijske pismenosti u nacionalnom kontekstu: Izazovi definiranja, metoda i primjene
Monica E. Bulger
; Oxford Internet Institute, Sveučilište u Oxfordu, Oxford, Ujedinjeno Kraljevstvo
Sažetak
Političari i znanstvenici dijele mišljenje da je medijska pismenost sposobnost pristupanja, analize i vrednovanja medija u različitim formama te kompetentna komunikacija unutar tih formi. Ipak, ta definicija koja se čini preciznom predstavlja metodološke izazove u mjerenju, posebno unutar nacionalnog konteksta. Na razini teorije pristupi mjerenju medijske pismenosti često uključuju mnoge aspekte i elemente, bez nužnog razmatranja kako je medijska pismenost usvojena ili identificiranja konkretnih primjera medijski pismenih aktera u svakodnevnim kontekstima. U praksi su pokazatelji često definirani postojećim podacima ili podacima koji se mogu lako prikupiti, a ne odabirom jačih mjera koje su identificirane kroz empirijsko istraživanje. Ovaj članak istražuje metodološke izazove povezane s mjerenjem medijske pismenosti na nacionalnoj razini koristeći kao studiju slučaja nedavno objavljeno “Ispitivanje i ponovno definiranje kriterija za procjenu razine medijske pismenosti u svim zemljama članicama EU”. Na kraju se predlažu preciznije mjere koje se odnose na praksu, kontekste i promjenu političkih prioriteta.
Ključne riječi
medijska pismenost; obrazovanje za medije; kritičko mišljenje; metode istraživanja pismenosti
Hrčak ID:
96376
URI
Datum izdavanja:
17.12.2012.
Posjeta: 5.327 *