Pregledni rad
Stvaranje inkluzivne kulture škole
Đurđica Ivančić
; Osnovna škola “Nad lipom”, Nad lipom 13/1, Zagreb, Hrvatska
Zrinjka Stančić
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za inkluzivnu edukaciju, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Govoreći u suvremenom kontekstu o obrazovanju i školi kao prenositelju obrazovanja, neizostavno govorimo o kulturi u obrazovanju, odnosno o kulturi škole. U radu se posebno analizira pojam inkluzivne kulture obrazovanja i pregledno se razmatraju njezini čimbenici u odnosu na inkluzivnu orijentaciju, inkluzivni etos i inkluzivno djelovanje. Razmatra se potreba praćenja i unapređivanja kvalitete inkluzivne kulture škole putem pokazatelja inkluzivnosti implementiranih u samovrednovanje rada škola koji će omogućiti bolju kvalitetu školovanja učenika s teškoćama. Zaključno se kritički analizira stanje inkluzivne kulture u hrvatskom obrazovnom sustavu naspram postojeće zakonske regulative i svjetskih trendova s naglaskom na sveobuhvatno razvijanje inkluzivnih sustava podrške u školama.
Ključne riječi
kultura u obrazovanju; inkluzivna kultura škole; učenici s teškoćama; pokazatelji inkluzivne kvalitete škole; sustavi inkluzivne podrške
Hrčak ID:
112818
URI
Datum izdavanja:
15.1.2014.
Posjeta: 11.914 *