Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Komparacija liderskih osobina i profesionalnih osobnosti u odnosu na sociodemografske karakteristike zaposlenih u školama Hrvatske i Srbije

Milica Andevski ; Filozofski fakultet u Novom Sadu, Srbija
Jasmina Arsenijević ; Visoka škola strukovnih studija za obrazovanje vaspitača u Kikindi, Srbija
Blago Spajić ; nezavisni istraživač, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 272 Kb

str. 131-152

preuzimanja: 1.149

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

str. 153-153

preuzimanja: 309

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 106 Kb

str. 154-154

preuzimanja: 330

citiraj


Sažetak

Cilj predstavljenog istraživanja jest utvrđivanje statistički značajnih razlika u strukturi i izraženosti liderskih osobina, profesionalnih karakteristika i osobina ličnosti ovisno o sociodemografskim karakteristikama zaposlenih u odgojno-obrazovnom sustavu Hrvatske i Srbije te ovisno o državi u kojoj žive i rade. Uzorak istraživanja, provedenog 2011. godine, čine osnovne i srednje škole na teritoriju Hrvatske i Srbije. Populaciju čine 237 ravnatelja, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika u Hrvatskoj te 252 u Srbiji. Prikupljeni podaci obrađivani su statističkim procedurama deskriptivne statistike, analize glavnih komponenti i kanoničke diskriminativne analize te zatim kvantitativnom i kvalitativnom analizom. Najveća zanimljivost ove studije jest to da ispitanici iz Hrvatske pokazuju razlike u liderskim karakteristikama, osobinama ličnosti i profesionalnim odlikama ovisno o sociodemografskim kriterijima. Ispitanici iz Hrvatske dali su različite odgovore prema svim sociodemografskim kriterijima, osim kad je riječ o ustanovi u kojoj rade, a srpski postižu statističke značajne razlike prema dva kriterija: spolu i dobi. Praktične implikacije rezultata ovog istraživanja su: sagledavanje liderskih, profesionalnih i osobnih svojstava nužnih u oblikovanju kriterija izbora te briga za osobni i profesionalni razvoj zaposlenih u odgojnim i obrazovnim institucijama u Hrvatskoj i Srbiji. Intencija je na prepoznavanju i jačanju kompetencija odgojno-obrazovnog djelovanja koje usmjeravaju obrazovanje prema viziji inovacijskih institucija budućnosti.

Ključne riječi

kompetencije; obrazovanje; Hrvatska; Srbija; liderstvo; pedagogija; osobine ličnosti

Hrčak ID:

113451

URI

https://hrcak.srce.hr/113451

Datum izdavanja:

20.11.2012.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.424 *