Preliminary communication
Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu
Smiljana Zrilić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Full text: croatian pdf 195 Kb
page 231-240
downloads: 10.865
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 231-240. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 21];7(2):231-240. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 231-240, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. [Accessed: 21 November 2024]
Full text: english pdf 98 Kb
page 241-241
downloads: 413
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 231-240. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 21];7(2):231-240. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 231-240, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. [Accessed: 21 November 2024]
Full text: german pdf 98 Kb
page 242-242
downloads: 461
cite
APA 6th Edition
Zrilić, S. (2010). Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 231-240. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
MLA 8th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Zrilić, Smiljana. "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 231-240. https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
Harvard
Zrilić, S. (2010). 'Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 231-240. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Zrilić S. Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 21];7(2):231-240. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096
IEEE
S. Zrilić, "Kvaliteta komunikacije i socijalni odnosi u razredu", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 231-240, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/118096. [Accessed: 21 November 2024]
Abstract
Osnovni motiv za istraživanje kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu proizlazi iz činjenice da učenici, ali i učitelji, nerijetko neuspješno iniciraju i održavaju zadovoljavajuće recipročne odnose i teško uspostavljaju uspješnu komunikaciju u razredu. Suvremene teorije komunikaciju navode kao ključ uspješnih socijalnih odnosa i poželjnog ponašanja. Tako, komunikacijske sposobnosti ne obuhvaćaju više samosposobnost uporabe (situaciji primjerenih formi) govora, nego mnogo više: sposobnost izlaganja i argumentiranja vlastitog mišljenja, sposobnost dijalogiziranja i spremnost za komunikaciju. Kako je komunikacija prije svega razvojna, a ne statična, prilagođava se kontekstu i podvrgnuta je stalnim promjenama, verbalna je i neverbalna, sadržajno ju je teško definirati i staviti u neke jasno postavljene granice. Značajno je stoga istaknuti elementarne sastavnice koje čine kvalitetu komunikacije i utječu na razvoj socijalnih odnosa, a to su komunikacijska sloboda i neugroženost. Učitelj, kao voditelj odgojno-obrazovnog procesa, mora poticati među učenicima međusobno razumijevanje, poštovanje, sporazumijevanje i ravnopravno surađivanje. Komunikacijske kompetencije učitelja preduvjet su razvoju kvalitete komunikacije i socijalnih odnosa u razredu, pa ćemo ih u tom kontekstu i razmotriti.
Keywords
kvaliteta komunikacije; verbalna i neverbalna komunikacija; socijalni odnosi; socijalne kompetencije; učenik; učitelj
Hrčak ID:
118096
URI
https://hrcak.srce.hr/118096
Publication date:
29.12.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 18.648
*