Izvorni znanstveni članak
Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole
Josipa Ivić
; Osnovna škola Ante Starčevića, Viljevo
Krunoslav Matešić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Centar za obrazovanje nastavnika
Puni tekst: hrvatski pdf 740 Kb
str. 91-99
preuzimanja: 1.997
citiraj
APA 6th Edition
Ivić, J. i Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
Harvard
Ivić, J., i Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 91-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):91-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
IEEE
J. Ivić i K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 91-99, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 437 Kb
str. 100-100
preuzimanja: 342
citiraj
APA 6th Edition
Ivić, J. i Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
Harvard
Ivić, J., i Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 91-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):91-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
IEEE
J. Ivić i K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 91-99, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. [Citirano: 24.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 428 Kb
str. 101-101
preuzimanja: 503
citiraj
APA 6th Edition
Ivić, J. i Matešić, K. (2009). Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja, 6 (1-2), 91-99. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
MLA 8th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja, vol. 6, br. 1-2, 2009, str. 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. Citirano 24.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ivić, Josipa i Krunoslav Matešić. "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole." Pedagogijska istraživanja 6, br. 1-2 (2009): 91-99. https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
Harvard
Ivić, J., i Matešić, K. (2009). 'Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole', Pedagogijska istraživanja, 6(1-2), str. 91-99. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106 (Datum pristupa: 24.11.2024.)
Vancouver
Ivić J, Matešić K. Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2009 [pristupljeno 24.11.2024.];6(1-2):91-99. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106
IEEE
J. Ivić i K. Matešić, "Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole", Pedagogijska istraživanja, vol.6, br. 1-2, str. 91-99, 2009. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118106. [Citirano: 24.11.2024.]
Sažetak
Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija “savjesnost”, uključujući i obje njezine poddimenzije (“temeljitost” i “ustrajnost”), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17,9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina “savjesnost” ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela “Velikih pet” mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.
Ključne riječi
inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ
Hrčak ID:
118106
URI
https://hrcak.srce.hr/118106
Datum izdavanja:
22.12.2009.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.412
*