Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost inteligencije i nekih osobina ličnosti iz modela “Velikih pet” sa školskim uspjehom u završnim razredima srednje škole

Josipa Ivić ; Osnovna škola Ante Starčevića, Viljevo
Krunoslav Matešić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Centar za obrazovanje nastavnika


Puni tekst: hrvatski pdf 740 Kb

str. 91-99

preuzimanja: 1.997

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 437 Kb

str. 100-100

preuzimanja: 342

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 428 Kb

str. 101-101

preuzimanja: 503

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja je bio utvrditi odnos između nekih osobina ličnosti, inteligencije i školskog uspjeha. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika 3. i 4. razreda gimnazije u dobi od 17 do 19 godina. Za ispitivanje osobina ličnosti primijenjen je Big Five upitnik (Big Five Questionnaire). Inteligencija je mjerena testom Domino 2000 (D-2000). Kao mjera školskog uspjeha korišten je opći uspjeh učenika (prosjek ocjena) na kraju školske godine te ocjene iz grupe društvenih i prirodnih predmeta. Analiza korelacija je pokazala da je dimenzija “savjesnost”, uključujući i obje njezine poddimenzije (“temeljitost” i “ustrajnost”), statistički značajno povezana sa školskim uspjehom. Regresijskom je analizom utvrđeno da glavne dimenzije ličnosti i inteligencija zajedno objašnjavaju 17,9% varijance općeg školskog uspjeha pri čemu od varijabli ličnosti osobina “savjesnost” ima najveći doprinos. Ovi rezultati upućuju na to da određene osobine ličnosti iz modela “Velikih pet” mogu pridonijeti objašnjenju varijacije školskog uspjeha.

Ključne riječi

inteligencija; osobine ličnosti; školski uspjeh; Domino 2000; BFQ

Hrčak ID:

118106

URI

https://hrcak.srce.hr/118106

Datum izdavanja:

22.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.412 *