Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja

Josip Milat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.122 Kb

str. 189-199

preuzimanja: 2.710

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 470 Kb

str. 200-200

preuzimanja: 355

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 470 Kb

str. 201-201

preuzimanja: 344

citiraj


Sažetak

U radu se polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanstvenog digniteta znanosti. Na osnovi kritičke analize epistemoloških karakteristika pedagogije upozorava se na upitnost njezina znanstvenog digniteta. Navedena se tvrdnja obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije same? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski, epistemološko-metodologijski koncept, smatrati suvremenom? Ima li Hrvatska suvremenu pedagogiju ili je riječ o tradicionalnoj (zastarjeloj) pedagogiji? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, znanost o odgoju i obrazovanju ili znanost o osposobljavanju ljudi? Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Na kraju se navode moguća rješenja. Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i s tog se aspekta utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline, kao teorije osposobljavanja.

Ključne riječi

pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba

Hrčak ID:

118302

URI

https://hrcak.srce.hr/118302

Datum izdavanja:

21.12.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.880 *