Pregledni rad
Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja
Josip Milat
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 1.122 Kb
str. 189-199
preuzimanja: 2.710
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 189-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):189-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 189-199, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 470 Kb
str. 200-200
preuzimanja: 355
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 189-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):189-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 189-199, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Citirano: 12.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 470 Kb
str. 201-201
preuzimanja: 344
citiraj
APA 6th Edition
Milat, J. (2007). Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 189-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
MLA 8th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 2, 2007, str. 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. Citirano 12.12.2024.
Chicago 17th Edition
Milat, Josip. "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 2 (2007): 189-199. https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
Harvard
Milat, J. (2007). 'Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), str. 189-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302 (Datum pristupa: 12.12.2024.)
Vancouver
Milat J. Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 12.12.2024.];4(2):189-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302
IEEE
J. Milat, "Epistemologija pedagogije: dileme, pitanja, moguća rješenja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 2, str. 189-199, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118302. [Citirano: 12.12.2024.]
Sažetak
U radu se polazi od tvrdnje da su epistemološke karakteristike temeljne odrednice znanstvenog digniteta znanosti. Na osnovi kritičke analize epistemoloških karakteristika pedagogije upozorava se na upitnost njezina znanstvenog digniteta. Navedena se tvrdnja obrazlaže odgovorima na nekoliko pitanja: Je li razina razvijenosti suvremenog društva nametnula potrebu redefiniranja semantičkog određenja osnovnih pojmova i pedagogije same? Može li se pedagogija koja desetljećima nije promijenila svoj osnovni teorijski, epistemološko-metodologijski koncept, smatrati suvremenom? Ima li Hrvatska suvremenu pedagogiju ili je riječ o tradicionalnoj (zastarjeloj) pedagogiji? Što je osnovna funkcija pedagogije? Je li pedagogija znanost o odgoju, znanost o odgoju i obrazovanju ili znanost o osposobljavanju ljudi? Jesu li cilj i zadaci pedagogijske znanosti jednoznačno određeni? Na kraju se navode moguća rješenja. Predlažu se nova suvremena jednoznačna semantička određenja temeljnih pojmova i s tog se aspekta utvrđuje osnovna funkcija pedagogije i kao znanstvene i kao praktične discipline, kao teorije osposobljavanja.
Ključne riječi
pedagogija; epistemološke karakteristike; osnovni pojmovi; teorija osposobljavanja; izobrazba
Hrčak ID:
118302
URI
https://hrcak.srce.hr/118302
Datum izdavanja:
21.12.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.880
*