Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova

Miroslav Bagarić ; Gimnazija Sisak


Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb

str. 43-51

preuzimanja: 2.941

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 87 Kb

str. 52-52

preuzimanja: 320

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 90 Kb

str. 53-53

preuzimanja: 287

citiraj


Sažetak

Tradicionalna se pedagogija služi pojmovima koji bi se međusobno morali isključiti. Ti su pojmovi intencionalni odgoj i funkcionalni odgoj. U radu se prikazuje kako tradicionalna pedagogija shvaća te pojmove i navode razlozi zašto se pojam tzv. funkcionalnog odgoja smatra terminom bez pedagoškog smisla. Tradicionalnoj pedagogiji se prigovara i davanje mjesta riječi “funkcionalan” samo uz nenamjerna formativna djelovanja, iako je njezino temeljno polazište odgoj kao društvena funkcija značajne moći. Zaključno se napominje da je ono što tradicionalna pedagogija naziva funkcionalnim odgojem samo djelatnost potpore odgoju ili smetnja odgoju što je edukologija nazvala izvanodgojnom socijalizacijom. Pedagogija se može osloniti samo na pojam ne-odgoj koji pokriva negativna namjerna i nenamjerna djelovanja, dakle ono što se naziva asocijalnim utjecajima, a manjkaju joj pojmovi za pozitivne situacijske utjecaje i za ukupnost pozitivnih i negativnih situacijskih utjecaja.

Ključne riječi

odgoj; funkcionalni odgoj; funkcionalan; oblikovanje i izgrađivanje čovjeka; učenje; (odgojna, gojidbena) manipulacija; funkcionalizam u sociologiji; izvanodgojna socijalizacija

Hrčak ID:

118384

URI

https://hrcak.srce.hr/118384

Datum izdavanja:

26.5.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.661 *