Pregledni rad
Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova
Miroslav Bagarić
; Gimnazija Sisak
Puni tekst: hrvatski pdf 343 Kb
str. 43-51
preuzimanja: 2.941
citiraj
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 43-51. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.11.2024.];7(1):43-51. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 43-51, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 87 Kb
str. 52-52
preuzimanja: 320
citiraj
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 43-51. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.11.2024.];7(1):43-51. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 43-51, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Citirano: 21.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 90 Kb
str. 53-53
preuzimanja: 287
citiraj
APA 6th Edition
Bagarić, M. (2010). Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 43-51. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
MLA 8th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 1, 2010, str. 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Bagarić, Miroslav. "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova." Pedagogijska istraživanja 7, br. 1 (2010): 43-51. https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
Harvard
Bagarić, M. (2010). 'Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova', Pedagogijska istraživanja, 7(1), str. 43-51. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384 (Datum pristupa: 21.11.2024.)
Vancouver
Bagarić M. Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.11.2024.];7(1):43-51. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384
IEEE
M. Bagarić, "Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 1, str. 43-51, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/118384. [Citirano: 21.11.2024.]
Sažetak
Tradicionalna se pedagogija služi pojmovima koji bi se međusobno morali isključiti. Ti su pojmovi intencionalni odgoj i funkcionalni odgoj. U radu se prikazuje kako tradicionalna pedagogija shvaća te pojmove i navode razlozi zašto se pojam tzv. funkcionalnog odgoja smatra terminom bez pedagoškog smisla. Tradicionalnoj pedagogiji se prigovara i davanje mjesta riječi “funkcionalan” samo uz nenamjerna formativna djelovanja, iako je njezino temeljno polazište odgoj kao društvena funkcija značajne moći. Zaključno se napominje da je ono što tradicionalna pedagogija naziva funkcionalnim odgojem samo djelatnost potpore odgoju ili smetnja odgoju što je edukologija nazvala izvanodgojnom socijalizacijom. Pedagogija se može osloniti samo na pojam ne-odgoj koji pokriva negativna namjerna i nenamjerna djelovanja, dakle ono što se naziva asocijalnim utjecajima, a manjkaju joj pojmovi za pozitivne situacijske utjecaje i za ukupnost pozitivnih i negativnih situacijskih utjecaja.
Ključne riječi
odgoj; funkcionalni odgoj; funkcionalan; oblikovanje i izgrađivanje čovjeka; učenje; (odgojna, gojidbena) manipulacija; funkcionalizam u sociologiji; izvanodgojna socijalizacija
Hrčak ID:
118384
URI
https://hrcak.srce.hr/118384
Datum izdavanja:
26.5.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.661
*