Stručni rad
DOMAĆE ZADAĆE – IZNIMKA, A NE PRAVILO
Stjepan Sokol
; Primary school Vijenac, Osijek, Croatia
Vesna Vrbošić
; Primary school Vijenac, Osijek, Croatia
Sažetak
I nakon sedam godina tijekom kojih smo promišljali o svrhovitosti domaćih zadaća i intenzivno radili na provedbi dogovorenih stajališta o domaćim zadaćama, i dalje preteže mišljenje javnosti da je domaća zadaća sve ono što učenik radi u domu u svrhu učvršćivanja stečenih znanja i vještina, odnosno za pripremanje usvajanja novih znanja u nastavi. Nasuprot tomu pod pojmom domaća zadaća mi podrazumijevamo isključivo rješavanje zadataka u pisanu obliku bez mogućnosti izbora. Slijedeći takvo naše promišljanje željeli smo drukčijim pristupom nastavi motivirati učenike na aktivniji rad na nastavnom satu u svrhu učinkovitijega i trajnijega usvajanja i primjene nastavnih sadržaja. Stoga smo o svrhovitosti domaće zadaće, vremenu potrebnom za njezino rješavanje, njezinoj kompleksnosti, odnosu spram domaće zadaće i prijedlozima u svezi s domaćom zadaćom proveli istraživanje anketirajući učenike, roditelje i učitelje. Analizom iskazanih stajališta možemo zaključiti da je učinjen pomak u rasterećenju učenika domaćim zadaćama u najužem smislu tog pojma, a da nam predstoji daljnje unaprjeđivanje rada, posebice u individualnom pristupu učenicima.
Ključne riječi
domaća zadaća; mogućnost izbora; aktivniji rad; motivacija; odgovornost
Hrčak ID:
121335
URI
Datum izdavanja:
13.6.2013.
Posjeta: 3.101 *