Pregledni rad
Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji
Morana Koludrović
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Ivana Radnić
; Split
Puni tekst: engleski pdf 115 Kb
str. 78-78
preuzimanja: 315
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. i Radnić, I. (2013). Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 65-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
Harvard
Koludrović, M., i Radnić, I. (2013). 'Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 65-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Koludrović M, Radnić I. Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 27.12.2024.];10(1):65-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
IEEE
M. Koludrović i I. Radnić, "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 65-77, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb
str. 65-77
preuzimanja: 855
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. i Radnić, I. (2013). Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 65-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
Harvard
Koludrović, M., i Radnić, I. (2013). 'Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 65-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Koludrović M, Radnić I. Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 27.12.2024.];10(1):65-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
IEEE
M. Koludrović i I. Radnić, "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 65-77, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. [Citirano: 27.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 140 Kb
str. 79-79
preuzimanja: 289
citiraj
APA 6th Edition
Koludrović, M. i Radnić, I. (2013). Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja, 10 (1), 65-77. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
MLA 8th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja, vol. 10, br. 1, 2013, str. 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. Citirano 27.12.2024.
Chicago 17th Edition
Koludrović, Morana i Ivana Radnić. "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji." Pedagogijska istraživanja 10, br. 1 (2013): 65-77. https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
Harvard
Koludrović, M., i Radnić, I. (2013). 'Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji', Pedagogijska istraživanja, 10(1), str. 65-77. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479 (Datum pristupa: 27.12.2024.)
Vancouver
Koludrović M, Radnić I. Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2013 [pristupljeno 27.12.2024.];10(1):65-77. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479
IEEE
M. Koludrović i I. Radnić, "Doprinos nekih osobnih i socijalnih čimbenika u objašnjenju školskog uspjeha u ranoj adolescenciji", Pedagogijska istraživanja, vol.10, br. 1, str. 65-77, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/126479. [Citirano: 27.12.2024.]
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos samoefikasnosti i socijalnih odnosa u nastavi iskazanih kroz varijable zadovoljstva školom, povjerenja u nastavnike i procjenu kvalitete na relaciji nastavnik – učenik u objašnjenju školskog postignuća učenika. Osim navedenog, istraživanjem se htjelo provjeriti postoje li razlike u procjeni razredno-nastavnog ozračja, samoefikasnosti i općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskog jezika između učenika i učenica razredne i predmetne nastave. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 333 sudionika, a primijenjeni su upitnici za samoprocjenu razredno-nastavnog ozračja i školske samoefikasnosti. Kod varijabli školskog uspjeha rezultati su potvrdili neke poznate spolne razlike koje govore o boljem općem školskom uspjehu kod učenica i uspjehu iz hrvatskog jezika, dok u uspjehu iz matematike nisu utvrđene spolne razlike. Također, rezultati govore u prilog učenicama koje procjenjuju višu samoefikasnost, veće zadovoljstvo školom i povjerenje u nastavnike te procjenjuju boljim odnose s nastavnicima od učenika. S obzirom na dobne razlike, rezultati govore u prilog mlađim učenicima koji se procjenjuju samoefikasnijima i zadovoljniji su u svim aspektima razredno -nastavnog ozračja, dok se samoefikasnost pokazala najvažnijim prediktorom u objašnjenju općeg školskog uspjeha, te uspjeha iz matematike i hrvatskoga jezika.
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje; povjerenje u nastavnike; zadovoljstvo školom; samoefikasnost; školski uspjeh
Hrčak ID:
126479
URI
https://hrcak.srce.hr/126479
Datum izdavanja:
21.5.2013.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.129
*