Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike

Nina Pavin-Bernardić orcid id orcid.org/0000-0002-8194-5668 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Silvija Ravić orcid id orcid.org/0000-0001-8152-5113 ; Osnovna škola Sesvetska Sela, Sesvete
Ksenija Borović ; Osnovna škola Sesvetska Sela, Sesvete


Puni tekst: hrvatski pdf 233 Kb

str. 315-326

preuzimanja: 850

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničke stavove i uvjerenja o matematici, postoje li rodne razlike u ovim varijablama, te ispitati kako inteligencija i stavovi prema matematici predviđaju ocjenu iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 81 učenika 4. razreda iz jedne zagrebačke osnovne škole. Oni su ispitani Ljestvicom za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici i Ravenovim progresivnim matricama, te su prikupljeni podaci o njihovim ocjenama iz matematike. Pokazalo se da učenici imaju pozitivne stavove prema matematici te da nemaju izražena uvjerenja da je matematika više muška domena i da je sposobnost za matematiku urođena. Jedina rodna razlika pokazala se na uvjerenju da je matematika više muška domena (dječaci to više vjeruju nego djevojčice). Rezultat na Ravenovim progresivnim matricama i stavovi prema matematici zajedno objašnjavaju 34% varijance ocjena iz matematike.

Ključne riječi

stavovi o matematici; uvjerenja o matematici; ocjene iz matematike; kognitivne sposobnosti

Hrčak ID:

138869

URI

https://hrcak.srce.hr/138869

Datum izdavanja:

16.7.2012.

Posjeta: 1.894 *