Izvorni znanstveni članak
Povezanost učeničkih stavova i uvjerenja prema matematici i kognitivnih sposobnosti s ocjenama iz matematike
Nina Pavin-Bernardić
orcid.org/0000-0002-8194-5668
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Silvija Ravić
orcid.org/0000-0001-8152-5113
; Osnovna škola Sesvetska Sela, Sesvete
Ksenija Borović
; Osnovna škola Sesvetska Sela, Sesvete
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati učeničke stavove i uvjerenja o matematici, postoje li rodne razlike u ovim varijablama, te ispitati kako inteligencija i stavovi prema matematici predviđaju ocjenu iz matematike. U istraživanju je sudjelovalo 81 učenika 4. razreda iz jedne zagrebačke osnovne škole. Oni su ispitani Ljestvicom za ispitivanje stavova i uvjerenja o matematici i Ravenovim progresivnim matricama, te su prikupljeni podaci o njihovim ocjenama iz matematike. Pokazalo se da učenici imaju pozitivne stavove prema matematici te da nemaju izražena uvjerenja da je matematika više muška domena i da je sposobnost za matematiku urođena. Jedina rodna razlika pokazala se na uvjerenju da je matematika više muška domena (dječaci to više vjeruju nego djevojčice). Rezultat na Ravenovim progresivnim matricama i stavovi prema matematici zajedno objašnjavaju 34% varijance ocjena iz matematike.
Ključne riječi
stavovi o matematici; uvjerenja o matematici; ocjene iz matematike; kognitivne sposobnosti
Hrčak ID:
138869
URI
Datum izdavanja:
16.7.2012.
Posjeta: 1.922 *