Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Tipovi zadataka u školskim ispitnim instrumentima i učenikov uspjeh: mogući odgovori na potrebe suvremene škole

Vladimir Strugar ; (vanjski suradnik) Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 59-70

preuzimanja: 7.939

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 139 Kb

str. 71-71

preuzimanja: 276

citiraj

Puni tekst: njemački pdf 140 Kb

str. 72-72

preuzimanja: 214

citiraj


Sažetak

Autor u teorijskom pristupu opisuje pojavu i razvoj standardiziranih postupaka ispitivanja znanja, posebice obilježja testa znanja/niza zadataka objektivnog tipa. Analizira šest tipova zadataka: dosjećanja, dopunjavanja, dvočlanog izbora, višestrukog izbora, pridruživanja (uspoređivanja) i sređivanja. Rezultati relevantnih istraživanja pokazuju razlike u pouzdanosti tipova zadataka te upućuju na povezanost između očekivanja određenog tipa zadatka i strategije učenja, kao i njihov utjecaj na trajnost znanja i zaboravljanje. Na velikom zavisnom uzorku od 220 učenika VII. razreda osnovne škole autor je nastojao utvrditi postoje li statistički značajne razlike, ali i povezanost, između općih rezultata inicijalnog ispitivanja na kraju školske godine 2004./2005. i finalnoga, na početku školske godine 2005./2006. Razlike i povezanost ispituju se i povezano s nekim obilježjima ispitanika u uzorku, primjerice sa spolom i školskim uspjehom, kao i obilježjima tipova zadataka u nizu zadataka objektivnog tipa. Utvrđene su statistički značajne razlike između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja, što govori o djelovanju faktora zaborava za vrijeme ljetnog odmora učenika. Osim toga, statistički značajne razlike postoje u dva tipa zadataka, u tipu uspoređivanja i tipu sređivanja, dakle u tipovima zadataka koji se temelje na višim mentalnim funkcijama. Utvrđena je visoka korelacija između rezultata inicijalnoga i finalnog ispitivanja te umjerena i niska korelacija između pojedinih tipova zadataka. Rezultati djevojčica i dječaka prate opće rezultate i zaključke. Rezultati upućuju na opću preporuku o potrebi aktivnog stjecanja znanja te, sukladno tome, na primjenu nizova zadataka objektivnog tipa u kojima su zadaci utemeljeni na misaonim operacijama i primjeni znanja.

Ključne riječi

dokimologija; nizovi zadataka objektivnog tipa; metrijske karakteristike; školska dokimologija; testovi znanja

Hrčak ID:

139315

URI

https://hrcak.srce.hr/139315

Datum izdavanja:

19.5.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 10.647 *