Izvorni znanstveni članak
Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata
Benjamin Čulig
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za sociologiju
Puni tekst: hrvatski pdf 245 Kb
str. 299-311
preuzimanja: 1.039
citiraj
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 299-311. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.11.2024.];2(2):299-311. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 299-311, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 139 Kb
str. 299-300
preuzimanja: 283
citiraj
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 299-311. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.11.2024.];2(2):299-311. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 299-311, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Citirano: 27.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 111 Kb
str. 312-312
preuzimanja: 302
citiraj
APA 6th Edition
Čulig, B. (2005). Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja, 2 (2), 299-311. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
MLA 8th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja, vol. 2, br. 2, 2005, str. 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. Citirano 27.11.2024.
Chicago 17th Edition
Čulig, Benjamin. "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata." Pedagogijska istraživanja 2, br. 2 (2005): 299-311. https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
Harvard
Čulig, B. (2005). 'Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata', Pedagogijska istraživanja, 2(2), str. 299-311. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320 (Datum pristupa: 27.11.2024.)
Vancouver
Čulig B. Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2005 [pristupljeno 27.11.2024.];2(2):299-311. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320
IEEE
B. Čulig, "Upotreba faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata", Pedagogijska istraživanja, vol.2, br. 2, str. 299-311, 2005. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139320. [Citirano: 27.11.2024.]
Sažetak
Ovaj, u osnovi metodološki rad, bavi se demonstracijom upotrebe faktorske analize u ispitivanju poželjnosti alternativnih odgojnih koncepata kod studentske populacije Sveučilišta u Zagrebu. Istraživanje je provedeno na slučajnom, reprezentativnom i stratificiranom uzorku (N=360). Skala poželjnosti osnovnih pedagoških koncepata sastojala se od 29 čestica vezanih uz tradicionalni odgojni koncept i alternativne pedagoške koncepate: Waldorf, Montessori i Summerhill. Primjenom faktorske analize pod komponentnim modelom uz GK kriterij za zaustavljanje ekstrakcije faktora i uz provedbu purifikacije faktorske solucije dobivene su tri latentne dimenzije: 1. NEPRIHVAĆENOST SUMMERHILLSKOG KONCEPTA, 2. TRADICIONALNI ODGOJ i 3. ODGOJ UTEMELJEN NA SAMOSTALNOSTI, IGRI I ZADOVOLJSTVU SPOZNAJOM. Prva dva faktora karakterizira neprihvaćanje summerhillskog i tradicionalnog koncepta, dok je treći faktor kombinacija ideja dviju škola— waldorfske i Montessori. Nalazi ukazuju na prihvaćanje općih pedagoških načela, ali ne i predloženih načina realizacije. Ispitanici su također neskloni pedagoškom radikalizmu. Stoga zaključujemo da su poželjne one pedagoške koncepcije koje ispitanicima ostavljaju mogućnost vlastite intervencije u primarnu i sekundarnu socijalizaciju. Metodološka strana rada pokazala je da poštivanje i primjena osnovnih metodoloških pretpostavki uspješno uklanja „višak” varijabli iz interpretacije, što interpretaciju čini transparentnom, a konceptualne pretpostavke plauzibilnima. Stoga valja zaključiti da faktorska analiza nije sama po sebi primjerena podacima, već da ovisi o njihovoj strukturi pa ju u većoj ili manjoj mjeri moramo prilagoditi podacima.
Ključne riječi
alternativne škole; koncepti odgoja; faktorska analiza; komponentna analiza; purifikacija faktora
Hrčak ID:
139320
URI
https://hrcak.srce.hr/139320
Datum izdavanja:
19.12.2005.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.567
*