Izvorni znanstveni članak
Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika
Nenad Suzić
; Filozofski fakultet, Univerzitet Banja Luka Pedagogija
Puni tekst: hrvatski pdf 314 Kb
str. 111-120
preuzimanja: 3.131
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 111-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 111-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Suzić N. Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):111-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
IEEE
N. Suzić, "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 111-120, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 108 Kb
str. 121-121
preuzimanja: 296
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 111-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 111-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Suzić N. Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):111-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
IEEE
N. Suzić, "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 111-120, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. [Citirano: 04.12.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 108 Kb
str. 122-122
preuzimanja: 341
citiraj
APA 6th Edition
Suzić, N. (2014). Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja, 11 (1), 111-120. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
MLA 8th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja, vol. 11, br. 1, 2014, str. 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. Citirano 04.12.2024.
Chicago 17th Edition
Suzić, Nenad. "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika." Pedagogijska istraživanja 11, br. 1 (2014): 111-120. https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
Harvard
Suzić, N. (2014). 'Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika', Pedagogijska istraživanja, 11(1), str. 111-120. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584 (Datum pristupa: 04.12.2024.)
Vancouver
Suzić N. Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2014 [pristupljeno 04.12.2024.];11(1):111-120. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584
IEEE
N. Suzić, "Kompetencije za život u 21. stoljeću i školski ciljevi učenika", Pedagogijska istraživanja, vol.11, br. 1, str. 111-120, 2014. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/index.php/139584. [Citirano: 04.12.2024.]
Sažetak
Što su kompetencije? Brojne su definicije kompetencija, ali nijedna nije dovoljno jednostavna, a ujedno kompleksna. Autor u ovome radu iznosi jednostavnu, ali neospornu definiciju: kompetencija je sposobnost na djelu. Uz to nudi model „Dvadeset osam kompetencija za 21. stoljeće” i konstatira kako je nevjerojatno da današnje školstvo podržava samo jednu od dvadeset osam kompetencija, a to je pamćenje, odabir informacija koje je nužno zapamtiti. To je po Bloomovoj taksonomiji na najnižoj razini kognitivnog funkcioniranja ličnosti. U radu je dana i kritika modela „Osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje” Europskog parlamenta. Uz vlastiti model „Dvadeset osam kompetencija za 21. stoljeće” autor daje futurologijsku projekciju kognitivnih (evolucijski self-menadžment), emocionalnih (emocionalni self-menadžment), socijalnih (simedonijske kompetencije) i radno-akcijske kompetencije (humano-strojne kompetencije). Radi se o novom pogledu na kompetencije koji će budućnost bezrezervno potvrditi ili opovrgnuti. U učećoj civilizaciji 21 stoljeća znati učiti lako i sa zadovoljstvom predstavlja ključ slobode pojedinca. Čitava Europa i svijet zagovara cjeloživotno učenje (Life-long learning), a nemoguće je da neko uči cijelog života ako prethodno nije naučio učiti i ako nije zavolio učenje. Dakle, preskočena su prva dva koraka, a želimo ostvariti treći – to je isto kao graditi krov, a nemati temelj i zidove kuće.
Ključne riječi
kompetencije; cjeloživotno učenje; učenje učenja; potrebe; ciljevi
Hrčak ID:
139584
URI
https://hrcak.srce.hr/139584
Datum izdavanja:
21.5.2014.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 6.703
*