Logopedija, Vol. 5 No. 1, 2015.
Pregledni rad
Dvojezično usvajanje jezika: povezanost s jezičnim teškoćama i nejezičnim sposobnostima
Kristina Vujnović Malivuk
; Sveučilište u Zagrebu, Centar za poslijediplomske studije, Jezik i kognitivna neuroznanost
Marijan Palmović
; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Sažetak
Usvajanje dvaju jezika u ranoj dobi utječe na lingvističko i nelingvističko funkcioniranje. Djeca koja usvajaju dva jezika od rođenja pokazuju slične uzorke usvajanja jezika (morfosintaktične strukture, prve riječi) kao i jednojezična djeca, međutim, postoje i neki vidovi jezičnog usvajanja koji su specifični za dvojezičnost. Osim sposobnosti da komuniciraju na dvama jezicima, dvojezična djeca pokazuju bolju kognitivnu fleksibilnost, metalingvističku svijest i kreativnost u upotrebi jezika. U nekim fazama jezičnog usvajanja njihova je jezik sličan jeziku djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) pa je važno razlučiti razvojne obrasce ovih dvaju skupina i istražiti sličnosti u njihovom usvajanju jezika. Novija istraživanja sugeriraju da su najistaknutije razlike između ovih dvaju skupina brzina usvajanja ispravnih jezičnih struktura i kreativnost u jezičnoj upotrebi.
Ključne riječi
dvojezičnost; rana komunikacija; posebne jezične teškoće
Hrčak ID:
140211
URI
Datum izdavanja:
28.6.2015.
Posjeta: 4.977 *