Izlaganje sa skupa
OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST
Dietmar Bolscho
; Odsjek pedagoških znanosti I, Sveučilište Hannover
Sažetak
Autor analizira odnos obrazovanja o okolišu (Umweltbildung) i ekološke svijesti (Umweltbewusst¬sein) propitujući može li školsko obrazovanje o okolišu pridonijeti oblikovanju ekološke svijesti. Različite analize empirijskih istraživanja obrazovanja o okolišu pokazala su utjecaj na ekološku svijest, ali s neizvjesnim trajanjem i dubinom.
Kritičkom analizom istraživanja ekološke svijesti u ekološkoj psihologiji, u kontekstu percepcije ekoloških problema, vrijednosnih orijentacija i intencionalnog ponašanja pokazano je da su pret-postavke i procesi ekološke svijesti u širem značenju podvrgnuti mnogo kompleksnijem i diferenciranijem konceptu istraživanja nego što je to slučaj s uobičajenim predodžbama u obrazovanju o okolišu
Obrazovanje o okolišu treba izbjeći tendencije moraliziranja, a pedagoška praksa omogućiti pojedincu reflektiranje iskustva i socijalnog konteksta u izboru djelovanja. Ekološka svijest se ne može postići socijalno–tehničkim strategijama a zanemarivanjem motivacije i društvenog diskursa obilježenog proturječjima.
Ključne riječi
ekološka psihologija; ekološka svijest; školsko obrazovanje i odgoj o okolišu; vrijednosne orijentacije
Hrčak ID:
141455
URI
Datum izdavanja:
15.7.1996.
Posjeta: 3.395 *