hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST

Dietmar Bolscho ; Odsjek pedagoških znanosti I, Sveučilište Hannover

Puni tekst: hrvatski, pdf (17 MB) str. 311-329 preuzimanja: 421* citiraj
APA 6th Edition
Bolscho, D. (1996). OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST. Socijalna ekologija, 5 (3), 311-329. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/141455
MLA 8th Edition
Bolscho, Dietmar. "OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST." Socijalna ekologija, vol. 5, br. 3, 1996, str. 311-329. https://hrcak.srce.hr/141455. Citirano 12.08.2020.
Chicago 17th Edition
Bolscho, Dietmar. "OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST." Socijalna ekologija 5, br. 3 (1996): 311-329. https://hrcak.srce.hr/141455
Harvard
Bolscho, D. (1996). 'OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST', Socijalna ekologija, 5(3), str. 311-329. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/141455 (Datum pristupa: 12.08.2020.)
Vancouver
Bolscho D. OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST. Socijalna ekologija [Internet]. 1996 [pristupljeno 12.08.2020.];5(3):311-329. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141455
IEEE
D. Bolscho, "OBRAZOVANJE O OKOLIŠU I EKOLOŠKA SVIJEST", Socijalna ekologija, vol.5, br. 3, str. 311-329, 1996. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/141455. [Citirano: 12.08.2020.]

Sažetak
Autor analizira odnos obrazovanja o okolišu (Umweltbildung) i ekološke svijesti (Umweltbewusst¬sein) propitujući može li školsko obrazovanje o okolišu pridonijeti oblikovanju ekološke svijesti. Različite analize empirijskih istraživanja obrazovanja o okolišu pokazala su utjecaj na ekološku svijest, ali s neizvjesnim trajanjem i dubinom.
Kritičkom analizom istraživanja ekološke svijesti u ekološkoj psihologiji, u kontekstu percepcije ekoloških problema, vrijednosnih orijentacija i intencionalnog ponašanja pokazano je da su pret-postavke i procesi ekološke svijesti u širem značenju podvrgnuti mnogo kompleksnijem i diferenciranijem konceptu istraživanja nego što je to slučaj s uobičajenim predodžbama u obrazovanju o okolišu
Obrazovanje o okolišu treba izbjeći tendencije moraliziranja, a pedagoška praksa omogućiti pojedincu reflektiranje iskustva i socijalnog konteksta u izboru djelovanja. Ekološka svijest se ne može postići socijalno–tehničkim strategijama a zanemarivanjem motivacije i društvenog diskursa obilježenog proturječjima.

Ključne riječi
ekološka psihologija; ekološka svijest; školsko obrazovanje i odgoj o okolišu; vrijednosne orijentacije

Hrčak ID: 141455

URI
https://hrcak.srce.hr/141455

[engleski] [njemački]

Posjeta: 858 *