Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2162

Motoričke sposobnosti i spremnost za školu djece s posebnim potrebama

Josip Lepeš ; Teachers’ Training Faculty in Hungarian, University of Novi Sad
Szabolcs Halasi ; Teachers’ Training Faculty in Hungarian, University of Novi Sad
Josip Ivanović ; Teachers’ Training Faculty in Hungarian, University of Novi Sad


Puni tekst: engleski pdf 316 Kb

str. 87-101

preuzimanja: 486

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 316 Kb

str. 87-101

preuzimanja: 592

citiraj


Sažetak

Motorički razvoj u kojem postoje različite faze vrlo je važan. Posljedica nepostojanja različitih faza vjerojatno bi bili problemi u fizičkom, socijalnom i psihološkom razvoju. Fizička aktivnost pozitivno je povezana s akademskim postignućem (Coe, Pivarnik, Womack, Reeves & Malina, 2006.), kognitivnim funkcioniranjem (Ellemberg, 2010.), fizičkim i općim samovrednovanjem (Crocker, Kowalski & Hadd, 2008.). Nažalost, nema svako dijete mogućnost za zdravi motorni razvoj. Štoviše, većina djece s posebnim potrebama započinje školovanje s posebnim socijalnim, kulturnim i obrazovnim potrebama. Cilj je ove studije ocijeniti razlike između normalno razvijene djece iz prvoga razreda osnovne škole i djece s posebnim potrebama u područjima spremnosti za školu i motornih sposobnosti. Baterija 7 testova spremnosti za školu (DIFER) i 7 motornih testova provedena je na uzorku od 19 djece s posebnim potrebama (M = 7,56; SD = 0,87) i 25 normalno razvijene djece (M = 7,53; SD = 0,35). Značajne razlike (F = 5,43; P ≤ 0,05) među skupinama uočene su u oba područja; djeca s posebnim potrebama značajno su zaostajala za vršnjacima iz većinske skupine. U predškolskim i osnovnoškolskim ustanovama u kojima su u velikom broju upisana djeca s posebnim potrebama iz nižega socijalnog sloja treba primijeniti neposredni oblik razvoja motornih vještina. Razvojni program pružio bi daljnju pomoć za pripremu djece s posebnim potrebama za akademsko postignuće.

Ključne riječi

akademsko postignuće; djeca prvog razreda; motorički razvoj

Hrčak ID:

164733

URI

https://hrcak.srce.hr/164733

Datum izdavanja:

30.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.364 *