Sjemenarstvo, Vol. 21 No. 5-6, 2004.
Pregledni rad
ON-LINE KUPOVINA, PREDNOST ILI OPASNOST
Dubravka Mandušić
; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska
Lucija Markić
; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska
Vitomir Grbavac
; Agronomski fakultet Sveučilište u Zagrebu, Zavod za informatiku i matematiku, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
lz godine u godinu povećava se i broj kupaca koji kupuju proizvode putem Interneta. U 2002. godini je u internetskoj trgovini u Hrvatskoj ostvareno 15 milijuna kuna prometa, a 325.000 hrvatskih surfera kupilo je nešto preko Interneta, dok je oko 80 tvrtki nudilo svoje proizvode online. Internet trgovina (e-commerce, elektronička trgovina), kao sastavni dio elektroničkog poslovanja (e-business), omogućuje Internet posjetitelju (kupcu) naručivanje proizvoda putem Interneta. Kupovanje preko Interneta može biti najbrži i često najjeftiniji način kupovine nekog proizvoda. Trgovina se putem Interneta smatra najprofitabilnijim oblikom trgovine zbog jednostavnosti i niskih troškova. Kupovanje je moguće u bilo koje doba dana ili noći, niste ograničeni samo na kupce iz susjedstva, ne plaćate zakup poslovnog prostora i sl. Bilo gdje se nalazili, postavljajući vaš proizvod na Internet, omogućujete ostalim korisnicima Interneta da vide Vaš proizvod i ako su tisućama kilometara daleko. Uspostavljanje klasičnog maloprodajnog lanca zahtijeva velika ulaganja u infrastrukturu, prostor, uposlenike i prateću opremu. Organiziranje lnternet maloprodaje bitno je jeftinije, obzirom da sve fizičke trgovine zamjenjuje jedan Internet site.
Ključne riječi
on-line kupovina; poslužitelji; e-novčanik; korisnički podaci; aukcija; PublicEye
Hrčak ID:
167992
URI
Datum izdavanja:
29.7.2004.
Posjeta: 4.457 *