Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1760

Znanje budućih nastavnika o znanosti, njihovi stavovi o učenju o znanosti i njihov utjecaj na razumijevanje prirode znanosti

Jose Javier Verdugo-Perona ; Department of Science Education, University of Valencia
Joan-Josep Solaz-Portolés ; Department of Science Education, University of Valencia
Vicent Sanjosé-López ; Department of Science Education, University of Valencia


Puni tekst: hrvatski pdf 408 Kb

str. 779-815

preuzimanja: 476

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 408 Kb

str. 779-815

preuzimanja: 484

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje bavi se znanjem o prirodi znanosti (NOS), pitanjem mjere u kojoj se to znanje može objasniti preko znanja o znanosti i stavovima o učenju o znanosti. Prikupili smo podatke od 171 studenta nastavničkog smjera u Španjolskoj o njihovu znanju o: a) znanstvenim pojmovima, b) vještinama proučavanja prirodnih znanosti, c) prirodi znanosti (koja je podijeljena na konstrukciju i validaciju znanosti i na ulogu i funkciju znanstvenih modela) i d) njihovim stavovima o učenju znanosti. Kvantitativne i kvalitativne analize donijele su zanimljive rezultate: a) postoje značajne korelacije među parovima rezultata u konceptualnom znanju, proceduralnom znanju i stavovima o učenju znanosti; b) znanje o izradi i valjanosti znanstvenih modela moglo se značajno predvidjeti konceptualnim znanjem o znanosti; c) znanje o konstrukciji i validaciji znanosti nije se predvidjelo znanjem o znanosti (znanstvenim pojmovima i procesima) ili stavovima; d) samo 22,7 % svih sudionika imalo je logične ideje u skladu s trenutno prihvaćenom znanstvenom epistemologijom; e) posjedovanje velikog znanja o znanosti (znanstvenim pojmovima i procesima) i dobri stavovi o učenju o znanosti nisu jamčili točne ideje u vezi s konstrukcijom znanosti i znanstvenih modela. Zaključujemo da bi se specifični sadržaji o prirodi znanosti trebali eksplicitno uključiti u obrazovne kurikule budućih nastavnika, jer nikakvi drugi sadržaji takve specifične sadržaje ne mogu obraditi implicitno.

Ključne riječi

obilježja praktične znanosti; budući nastavnici; pogledi na znanost; proučavanje znanosti; razumijevanje znanosti

Hrčak ID:

167969

URI

https://hrcak.srce.hr/167969

Datum izdavanja:

28.9.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.226 *