Educatio biologiae, No. 2., 2016.
Izvorni znanstveni članak
Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije
Kristina Latin
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Enrih Merdić
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Irena Labak
orcid.org/0000-0001-9394-5131
; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja postižu li učenici bolje rezultate učenja primjenom frontalnog oblika rada (metodom usmenog izlaganja) ili primjenom konceptualnih mapa pri obradi nastavnog gradiva te postoji li veza između dugoročnog pamćenja i konceptualnih mapa. Istraživanje se provodilo tijekom školske godine 2013./2014. te 2014./2015. na uzorku od 101 učenika drugih razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije u Osijeku. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnih satova s obradom nastavnih jedinica “Ptice” i “Sisavci” te od inicijalne, završne i ponovljene završne provjere znanja. Nastavne jedinice su u dva razreda obrađene frontalnim oblikom rada, a u dva razreda primjenom konceptualnih mapa. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici koji u učenju koriste konceptualnu mapu postižu bolje rezultate u odnosu na učenike koji sadržaj usvajaju frontalnim oblikom rada. Na osnovi rezultata ponovljene završne pisane provjere znanja zaključuje se da konceptualne mape pomažu učenicima u postizanju visoke razine retencije stečenih znanja.
Ključne riječi
aktivno učenje; konceptualne mape; kognitivne razine; retencija znanja
Hrčak ID:
171168
URI
Datum izdavanja:
22.12.2016.
Posjeta: 4.169 *