Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj rada na tekstu na kognitivne sposobnosti učenja u nastavi Prirode i Biologije

Kristina Latin ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Enrih Merdić ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Irena Labak orcid id orcid.org/0000-0001-9394-5131 ; Odjel za biologiju, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 79 Kb

str. 10-12

preuzimanja: 1.014

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 264 Kb

str. 1-9

preuzimanja: 1.898

citiraj


Sažetak

Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja postižu li učenici bolje rezultate učenja primjenom frontalnog oblika rada (metodom usmenog izlaganja) ili primjenom konceptualnih mapa pri obradi nastavnog gradiva te postoji li veza između dugoročnog pamćenja i konceptualnih mapa. Istraživanje se provodilo tijekom školske godine 2013./2014. te 2014./2015. na uzorku od 101 učenika drugih razreda Prirodoslovno-matematičke gimnazije u Osijeku. Istraživanje se sastojalo od provedbe nastavnih satova s obradom nastavnih jedinica “Ptice” i “Sisavci” te od inicijalne, završne i ponovljene završne provjere znanja. Nastavne jedinice su u dva razreda obrađene frontalnim oblikom rada, a u dva razreda primjenom konceptualnih mapa. Rezultati istraživanja pokazuju da učenici koji u učenju koriste konceptualnu mapu postižu bolje rezultate u odnosu na učenike koji sadržaj usvajaju frontalnim oblikom rada. Na osnovi rezultata ponovljene završne pisane provjere znanja zaključuje se da konceptualne mape pomažu učenicima u postizanju visoke razine retencije stečenih znanja.

Ključne riječi

aktivno učenje; konceptualne mape; kognitivne razine; retencija znanja

Hrčak ID:

171168

URI

https://hrcak.srce.hr/171168

Datum izdavanja:

22.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.132 *