Prethodno priopćenje
LIKOVNA KULTURA U RAZREDNOJ NASTAVI S ASPEKTA PRILAGAĐAVANJA UČENIKA S POTEŠKOĆAMA U RAZVOJU
Jerneja Herzog
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru
Saša Serec
Sažetak
Likovna kultura omogućuje učenicima razvijanje vlastitog likovnog izraza i potencijala. To se odnosi i na učenike s poteškoćama u razvoju jer oni vole stvarati likovne radove, ali su njihove mogućnosti ograničene, ovisno o vrsti poremećaja i deficita. Likovna kultura omogućuje učenicima da razviju vlastitu umjetničku ekspresiju i potencijal. Zato je potrebno obratiti pažnju na njihovu prilagodbu. U radu se nastavom likovne kulture u osnovnoj školi u smislu adaptacije učenika s poteškoćama u razvoju. Nastavnici razredne nastave nisu specifičnu osposobljeni za profesionalni rad na tom području. Kvantitativno istraživanje pedagoškog istraživanja u kojem je sudjelovalo 297 nastavnika osnovnih škola u slovenskim osnovnim školama predstavlja dio rezultata šireg istraživanja, koje je provedeno putem upitnika kojim smo željeli dobiti mišljenje nastavnika o svojim iskustvama u obrazovanju u likovnoj kulturi u smislu adaptacije učenika s posebnim potrebama. Rezultati istraživanja pokazuju da nastavnici prilagođavaju principe nastave učenicima s poteškoćama u razvoju na različite načine. Ovi se principi odražavaju na različite načine, npr. kao prilagodba na duže vrijeme stvaranja ili izbor drugačijih materiajala. Glavni je nalaz studije da nastavnici premalo pažnje posvećuju prilagodbi ciljeva učenja.
Ključne riječi
likovna kultura; učenici s poteškoćama; prilagodbe; nastava likovne kulture
Hrčak ID:
177054
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 3.211 *